¿Qué opinan los futuros maestros sobre el aprendizaje de las ciencias a través de la indagación y sobre sus necesidades formativas?
Cortés Gracia, Ángel Luis (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
de la Gándara Gómez, Milagros (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Calvo Hernández, José Miguel (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Gil Quílez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Martínez Peña, María Begoña (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Ibarra Murillo, Julia (Universidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogía)

Date: 2009
Abstract: The application of an open-ended questionnaire allows us to detect some ideas about inquiry in preservice Primary teachers. A first analysis allows us to categorize the type of answers. In general, the majority of students ask for more theoretical contents about science, since they are not confidence in being involved in science teaching without this background. A great scattering of answers appears when students are asked for inquiry in the Primary classrooms. Finally, no coherent answers are detected when students declare that they want to learn "more scientific contents" (90%), whereas less than 50% of them would like to be taught about this issue.
Rights: Tots els drets reservats
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Published in: Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3536-3541, ISSN 2174-6486



6 p, 290.7 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2015-03-26, last modified 2019-07-20



   Favorit i Compartir