Las funciones de dos variables : análisis mediante los resultados del diálogo entre la teoría APOS y la TAD
Trigueros, Maria (Instituto Tecnológico Autónomo de México)
Martínez-Planell, Rafael (Universidad de Puerto Rico)
Títol variant: |
Les funcions de dues variables : anàlisi mitjançant els resultats del diàleg entre la teoria APOS i la TAD |
Títol variant: |
Two-variable functions : analysis from the point of view of a dialogue between APOS theory and ATD |
Data: |
2015 |
Resum: |
Este artículo considera una aplicación del diálogo entre las teorías APOS y TAD consideradas como praxeologías de investigación. Se presenta un ejemplo de diálogo partiendo de un problema de investigación relacionado con el aprendizaje de las funciones de dos variables. Después de la descripción de la investigación que condujo al diseño de una descomposición genética, se reformula el problema de investigación para hacer posible el diálogo. Se usan las aportaciones del diálogo desde el componente técnico-tecnológico como herramienta de análisis de un conjunto de actividades para determinar su pertinencia y viabilidad institucional. |
Resum: |
Aquest article considera una aplicació del diàleg entre les teories APOS i TAD considerades com praxeologies de recerca. Es presenta un exemple de diàleg partint d'un problema de recerca relacionat amb l'aprenentatge de les funcions de dues variables. Després de la descripció de la recerca que va conduir al disseny d'una descomposició genètica, es reformula el problema de recerca per fer possible el diàleg. S'usen les aportacions del diàleg des del component tècnic-tecnològic com a eina d'anàlisi d'un conjunt d'activitats per determinar la seva pertinència i viabilitat institucional. |
Resum: |
This paper presents an application of the contributions from the dialogue between APOS theory and ATD considered as research praxeologies. A problem related to the learning of functions of two variables is used to show how tools resulting from the dialogue starting from the theoretical and technological components can be applied. After the description of the research work that led to the design of a genetic decomposition, the research problem is reformulated to make the dialogue possible. Results show the pertinence and institutional viability of the activities in the classroom. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Teoría antropológica de lo didáctico ;
Función de dos variables ;
Diálogo ;
APOS ;
Teoria antropològica del didàctic ;
Funció de dues variables ;
Diàleg ;
Anthropological theory of the didactic ;
Function of two variables ;
Dialogue |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 2 (2015) , p. 157-171 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486 |
Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v33-n2-trigueros-martinez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/293270
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v33-n2-trigueros-martinez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1520
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2015-06-04, darrera modificació el 2022-12-13