Comprehension of passives in Persian speaking children with ASD : an investigation of grammar in autism
Heshmati, Yalda
Gavarró Algueró, Anna
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Fecha: 2015
Descripción: 63 p.
Resumen: Most research on the underlying causes of social and communicative impairment in autism spectrum disorders (ASD) has been devoted to pragmatic aspects of language. The present research is exploring the syntactic knowledge as a probable underlying mechanism of language deficit in ASD. Three groups comprising high-functioning ASD, low-functioning ASD, and typically developing 5-year-old Persian-speaking children were tested on comprehension of passive sentences. Results suggest that while low-functioning children with ASD might be impaired in the area of grammar, high-functioning children with ASD are not. The new results are compared to those of two recent studies on comprehension of passives in Greek-speaking and English-speaking subjects with ASD (Perovic et al. , 2007; Terzi, et al. , to appear).
Derechos: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Ciència Cognitiva i Llenguatge [4314177]
Colección: Facultat de Filosofia i Lletres. Màster de ciència cognitiva i llenguatge
Documento: Treball de fi de postgrau
Materia: Llenguatge i llengües ; Adquisició ; Gramatica comparada i general ; Veu passiva



63 p, 117.4 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Filosofía y Letras. TFM

 Registro creado el 2015-06-09, última modificación el 2022-07-09



   Favorit i Compartir