Google Scholar: citations
Atención y atención conjunta a los spots de TV : estudio con la tecnología del eye tracker
Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Oliver, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona)

Additional title: Atenció i atenció conjunta als spots de TV : estudi amb la tecnologia de l'eye tracker
Additional title: Attention and Joint Attention to TV spots : study with eye tracker technology
Date: 2015
Abstract: Con la tecnología del eye tracker se estudia el efecto atencional del packaging en los spots en situación de atención conjunta, es decir, cuando el packaging aparece interactuando con el protagonista a través de su mirada. Los resultados muestran que la atención se concentra en el packaging durante la interacción y en la imagen cuando ambos elementos no interactúan; durante la interacción el packaging capta la atención de más sujetos y de forma más rápida y la mantiene durante más tiempo. Se concluye que, como estrategia publicitaria, la interacción es efectiva en relación a la atención dispensada al packaging.
Abstract: Amb la tecnologia de l'eye tracker s'estudia l'efecte atencional del packaging en els espots en situació d'atenció conjunta, és a dir, quan el packaging apareix interactuant amb el protagonista a través de la seva mirada. Els resultats mostren que l'atenció es concentra en el packaging durant la interacció i en la imatge quan tots dos elements no interactuen; durant la interacció el packaging capta l'atenció de més subjectes i de forma més ràpida i la manté durant més temps. Es conclou que, com a estratègia publicitària, la interacció és efectiva en relació a l'atenció dispensada al packaging.
Abstract: With eye tracker technology the attentional effect of packaging is studied in spots in joint attention situation, when the packaging interacts with the protagonist through his gaze. The results show that attention is focused on the packaging during the interaction and on the image when both elements do not interact; furthermore, during the interaction the packaging captures the attention of more participants and faster and lasts longer. It is concluded that, as an advertising strategy, interaction is effective in relation to the care given to packaging.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Eye tracker ; Atención ; Atención conjunta ; Spots ; Packaging ; Atenció ; Atenció conjunta ; Attention ; Joint atencion
Published in: Grafica, Vol. 3 Núm. 6 (2015) , p. 103-114 (Investigación) , ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v3-n6-ananos
DOI: 10.5565/rev/grafica.39


12 p, 666.5 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (scientific output) > Social and Legal Sciences > Publiradio
Articles > Published articles > grafica
Articles > Research articles

 Record created 2015-07-27, last modified 2018-11-06



   Favorit i Compartir