The role of aptitude in FLL (Foreign Language Learning) at university
Bernad Sureda, Maria Antònia
Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Date: 2015
Description: 39 pag.
Abstract: This paper explores the role of aptitude in foreign language learners (FLLs) in language courses in a university setting and how the relationship between aptitude and course scores might be affected by the students' motivation, anxiety and learning strategies. A small-case study was conducted in Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) with a sample of 15 students (7 1st year students and 8 2nd year students) in the Degree in English Studies. Results show that aptitude does not seem to play a role in the course scores obtained by 1st year students due to the students' individual differences (i. e. motivation and anxiety), which act as mediating factors. However, aptitude seems to play a more significant role in 2nd year students, who apparently feel less anxious and more motivated and students' aptitude is generally correlated with course scores.
Abstract: En este trabajo se explora el papel de la aptitud en estudiantes de lenguas extranjeras en cursos de idiomas en un entorno universitario y cómo la relación entre las puntuaciones de aptitud y cursos podría verse afectada por la motivación, ansiedad y estrategias de aprendizaje de los estudiantes. Un pequeño estudio se llevó a cabo en la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) con una muestra de 15 estudiantes (7 estudiantes de primero año y 8 estudiantes de segundo año) en el Grado en Estudios Ingleses. Los resultados muestran que la aptitud no parece desempeñar un papel en las notas del curso obtenidas por los estudiantes de primer curso debido a las diferencias individuales de los alumnos (es decir, la motivación y la ansiedad), que actúan como factores de mediación. Sin embargo, la aptitud parece desempeñar un papel más significativo en los estudiantes de segundo año, que al parecer se sienten menos ansiosos y más motivados y la aptitud de los estudiantes en general se correlaciona con las notas del curso.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Studies: Estudis anglesos [2500245]
Study plan: Grau en Estudis Anglesos [801]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Aptitude ; Motivation ; Anxiety ; Aptitud ; Motivació ; Ansietat



39 p, 1.0 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters. TFG

 Record created 2015-09-07, last modified 2024-05-20



   Favorit i Compartir