The syntax of embedded questions and its acquisition by L2 learners of english
González Fernández, Cynthia
Llinàs i Grau, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Date: 2015
Description: 107 pag.
Abstract: This paper explores the different mechanisms of English and Spanish in what question formation is concerned. L2 learners of English tend to apply Subject-Auxiliary Inversion in embedded contexts, where it is not necessary. Therefore, the aim of this project is to find the source of this misapplication. Two possibilities are proposed: transfer from the L1 or structural interference from the structures of the L2 itself. In order to find out the source, a detailled analysis of the processes of each language is done and an experiment is carried out in which subjects have to produce and evaluate indirect questions in English.
Abstract: Este estudio se centra en los distintos mecanismos que inglés y castellano utilizan para la formación de preguntas. L2 estudiantes de inglés tienden a utilizar la Inversión Sujeto-Auxiliar en oraciones interrogativas subordinadas, cuando no es necesario. Por lo tanto, el objetive de este proyecto es averiguar la fuente de este error. Se proponen dos posibilidades: transferencia de la L2 o interferencia de otras estructuras de la L2. Para encontrar la fuente, se ha hecho un análisis exhaustivo de los procesos de cada lengua y se ha llevado a cabo un experimento en el que los sujetos deben producir y evaluar oraciones indirectas en inglés.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Studies: Estudis anglesos [2500245]
Study plan: Grau en Estudis Anglesos [801]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Questions ; Embedded ; Indirect ; Acquisition ; Syntax ; Preguntes ; Indirecte ; Adquisició ; Sintaxi



107 p, 39.2 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters. TFG

 Record created 2015-09-10, last modified 2023-05-31



   Favorit i Compartir