"How do we make questions: we can or can we?" : an exploratory study on focus on form in a CLIL classroom
José Flores, Ariadna
Pladevall Ballester, Elisabet, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
| Date: |
2015 |
| Description: |
56 pag. |
| Abstract: |
This paper seeks to provide insight into the integration of content and language in the teacher's discourse of a CLIL (Content and Language Integrated Learning) local context in a high-school in Catalonia. Its main aims include knowing to what extent FonF (Focus-on-Form) is present in a CLIL classroom, analyzing which types of FonF appear in the teacher's discourse and exploring what effect co-teaching has in relation to FonF. Nine CLIL sessions were observed, audio-recorded and transcribed. After analyzing the data, results furnished the idea that there is a gradual movement towards a true integration of content and language, revealing a certain degree of FonF in the teachers' discourse. |
| Abstract: |
Aquest treball busca aportar aclariments en la integració del contingut i el llenguatge en el discurs del professorat d'un context local d'AICLE en un institut de Catalunya. Els principals objectius d'aquest treball son analitzar els diferent tipus de Focus-on-Form (FonF) que apareixen en el discurs del professorat i explorar quins efectes té l'ensenyament conjunt en relació amb FonF. Nou classes van ser observades, gravades i transcrites. Després d'analitzar totes les dades, els resultats recolzen la idea de que hi ha un moviment gradual cap a una verdadera integració de contingut i llenguatge, revelant que hi ha algun grau de FonF al discurs del professorat. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Language: |
Anglès |
| Studies: |
Estudis anglesos [2500245] |
| Study plan: |
Grau en Estudis Anglesos [801] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Subject: |
CLIL ;
Focus-on-Form ;
Teacher discourse ;
Co-teaching ;
Content teacher ;
Language specialist ;
AICLE ;
Discurs del professorat ;
Co-ensenyament ;
Professor de contingut ;
Especialista de llengua |
The record appears in these collections:
Research literature >
Bachelor's degree final project >
Faculty of Philosophy and Letters. TFG
Record created 2015-09-16, last modified 2024-05-20