Google Scholar: cites
Estrategia visual en la generalización de pautas lineales
García Cruz, Juan Antonio
Martinón Cejas, Antonio

Data: 1999
Resum: In this paper the role played by the drawing included in linear generalizing problems is outlined. The main focus is on the generalization developed by secondary education students. The research has been conducted over a population of 13 to 18 year old students. A visual strategy is identified and some modalities described. The Dörfler theoretical framework for the process of generalization is used to analize the students behaviour. Finally we conclude with some didactical remarks.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 1 (1999) , p. 31-43, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21558
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n1-garcia-martinon
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4103


13 p, 146.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2024-05-26



   Favorit i Compartir