Google Scholar: citas
Concepciones de los alumnos sobre el enlace químico antes, durante y después de la enseñanza formal : problemas de aprendizaje
Posada, José María de (Junta de Andalucía. Delegación de Educación y Ciencia de Málaga)

Fecha: 1999
Resumen: This paper describes the BUP and COU students' ideas (15-18 years old) about the continuity/discontinuity, atomic/ molecular conception, nature of the intramolecular and intermolecular bonds, as the notions of lattice and ion. The results show that the students' idea of continuity in gases declines when the students' academic level increase. The school succeeds in transmitting a molecular view of some substances. Nevertheless, students do not grasp the nature of the covalent bond. The molecular structure is more utilized than the lattice in the academic levels analyzed. The concept of ion and ionic lattice are not easily learned by the students. In this paper we point out some reasons that could explain these facts. Then we comment on some didactic implications that could help to overcome these obstacles.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 227-245, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21575
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n2-posada
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4088


19 p, 159.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir