Google Scholar: cites
Desarrollo de actitudes hacia el cuidado de la energía : experiencia en la formación de maestros
Raviolo, Andrés
Siracusa, Paula
Herbel, M.

Data: 2000
Resum: To promote attitudes and actions towards energy conservation should be a basic goal in the science education. The present preliminary study attempts to evaluate the efficiency grade of a teaching proposal about energy saving carried out with preservice elementary teachers. Among the targets of this proposal we emphasize: 1) to enhance student's knowledge about energy, 2) that they become aware of the energy problem and 3) to develop positive attitudes towards energy conservation. The attitudes were evaluated administering a Likert-type eleven-item test before the teaching proposal and a post-test five months after it finished. The initial outcomes were compared with a similar research with Northamerican pupils. A statistically meaning change of attitudes towards energy conservation was obtained.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 1 (2000) , p. 79-86, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21638
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v18-n1-raviolo-siracusa-herbel
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4058


8 p, 47.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2024-05-26



   Favorit i Compartir