Data: |
2000 |
Resum: |
Departing from two protocols that show the difficulties presented to define the triangle in primary school pupils, and through a theoretical framework based on Orton (1990), Herskhovits (1990), Tall and Vinner (1981) and Van Hiele (1981) to establish the meaning that the definition has in Mathematics, we accomplish a summary of definitions of the concept of triangle in various original texts, as well as in material and computer programs. A short analysis of the definitions presented is accomplished and we offer certain theoretical evaluations to justify the answers given by the students. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 2 (2000) , p. 285-295, ISSN 2174-6486 |