Data: |
2016-17 |
Resum: |
Sugerimos que el desarrollo de la Antropología de la Educación como estimulante campo de la Antropología será potenciado si nos retiramos de tendencias actuales que se adaptan más o menos a la definición de investigación antropológica que tienen los pedagogos y retornamos a la etnografía antropológica tradicional (Ogbu, 1993: 147). L'assignatura Etnografia Escolar aprofundeix en el procés de producció i comunicació del coneixement empíric que genera l'Antropologia de l'Educació, específicament la que es centra en l'estudi dels objectius, processos i contextos de transmissió i adquisició cutural relacionats amb la institució escolar i la seva expansió hegemónica, des d'una perspectiva crítica. Els objectius formatius de l'assignatura en concreten en tres: Aprendre a LLEGIR etnografía escolar Aprendre a FER etnografía escolar Aprendre a ESCRIURE etnografía escolar L'etnografia és l'eina fonamental per revelar el contingut de la "caixa negra", tal com l'informe Coleman 1 L'etnografia és l'eina fonamental per revelar el contingut de la "caixa negra", tal com l'informe Coleman descrivia l'escola a finals dels 60. Aquesta assignatura s'imparteix des dels principis formulats al Mission Statement de 2006 del Council on Anthropology of Education de l'AAA: la promoció de la justícia social a tots els entorns on té lloc l'aprenentatge. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Català |
Titulació: |
Antropologia social i cultural [2500256] |
Pla d'estudis: |
Grau en Antropologia Social i Cultural [821] |
Document: |
Objecte d'aprenentatge |