Learning English Tenses through Spanish Grammar : When Using the L1 Benefits ESL Learning
López Garrido, Ramon
Reeves, Alan Davidson, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística.)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Fecha: 2016
Descripción: 27 pag.
Resumen: The current teaching trend of ESL is focused on maximizing the use of the L2 so that the student learns the language through linguistic immersion. This approach leaves the L1 out of the game, even though research has shown it can also be beneficial for the learner. My research intends to demonstrate that translation of English grammar tenses into Spanish can be a helpful way of assimilating English grammar more easily and faster, especially for those students with a poor command of English.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès.
Titulación: Estudis d'Anglès i Francès [2501913]
Plan de estudios: Graduat o Graduada en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Documento: bachelorThesis ; Text
Materia: Translation ; English Grammar ; Foreign Language Teaching ; Traducció ; Gramàtica anglesa ; Ensenyament de llengues estrangeres



27 p, 504.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Filosofía y Letras. TFG

 Registro creado el 2016-10-07, última modificación el 2018-10-27



   Favorit i Compartir