Els determinants del coneixement lingüístic de la població immigrada : una aproximació economètrica aplicada al cas del català
Di Paolo, Antonio 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
Estors Sastre, Laura 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
| Fecha: |
2010 |
| Resumen: |
En aquest article s'analitza el procés d'aprenentatge lingüístic dels nouvinguts, fent servir un model economètric que permet considerar en el terreny empíric l'efecte dels tres elements clau per a l'aprenentatge lingüístic, segons una perspectiva econòmica: l'exposició a la llengua, la intensitat de l'exposició i l'eficiència en l'aprenentatge lingüístic. Els resultats confirmen les indicacions teòriques, posant també en rellevància el rol del nivell d'instrucció en explicar les diferències en les trajectòries d'aprenentatge de la llengua catalana. |
| Derechos: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.  |
| Lengua: |
Català |
| Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Materia: |
Immigrants ;
Catalunya ;
Immersió lingüística ;
Català ;
Ensenyament |
| Publicado en: |
Llengua i ús: revista tècnica de política lingüística, Núm. 47 (2010) , p. 68-79, ISSN 2013-052X |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/LlenguaUs/article/view/234238
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos de investigaciónArtículos >
Artículos publicados
Registro creado el 2017-03-01, última modificación el 2025-06-13