Els determinants del coneixement lingüístic de la població immigrada : una aproximació economètrica aplicada al cas del català
Di Paolo, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
Estors Sastre, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2010
Resum: En aquest article s'analitza el procés d'aprenentatge lingüístic dels nouvinguts, fent servir un model economètric que permet considerar en el terreny empíric l'efecte dels tres elements clau per a l'aprenentatge lingüístic, segons una perspectiva econòmica: l'exposició a la llengua, la intensitat de l'exposició i l'eficiència en l'aprenentatge lingüístic. Els resultats confirmen les indicacions teòriques, posant també en rellevància el rol del nivell d'instrucció en explicar les diferències en les trajectòries d'aprenentatge de la llengua catalana.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Immigrants ; Catalunya ; Immersió lingüística ; Català ; Ensenyament
Publicat a: Llengua i ús: revista tècnica de política lingüística, Núm. 47 (2010) , p. 68-79, ISSN 2013-052X

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/LlenguaUs/article/view/234238


12 p, 350.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2017-03-01, darrera modificació el 2022-09-03



   Favorit i Compartir