Web of Science: 0 citations, Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
Caracterización de las concepciones de complejidad de un grupo de investigadores de la educación ambiental
Calafell, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Banqué, Neus (Univesitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Additional title: Caracterització de les concepcions de complexitat d'un grup d'investigadors de l'educació ambiental
Additional title: Characterizing the conceptions of Complexity of a group of environmental education researchers
Date: 2017
Abstract: La investigación presenta la caracterización de las concepciones de complejidad de un grupo de investigadores de educación ambiental (EA). El artículo parte de la hipótesis de que la EA como disciplina evoluciona e incorpora la complejidad. El referente teórico son las aportaciones de la complejidad a la educación ambiental (perspectiva epistemológica y ontológica). La metodología es de carácter descriptivo e interpretativo con un análisis de datos mixto (cualitativo y cuantitativo). Los resultados aportan (1) ámbitos, categorías y subcategorías que orientan el análisis de las concepciones de la complejidad y (2) aportaciones y reflexiones sobre cómo se incorpora la complejidad en el campo de la EA y perspectivas futuras.
Abstract: La recerca presenta la caracterització de les concepcions de complexitat d'un grup d'investigadors d'educació ambiental (EA). L'article parteix de la hipòtesi que l'EA com a disciplina evoluciona i incorpora la complexitat. El referent teòric són les aportacions de la complexitat a l'educació ambiental (perspectiva epistemològica i ontològica). La metodologia és de caràcter descriptiu i interpretatiu amb una anàlisi de dades mixt (qualitatiu i quantitatiu). Els resultats aporten (1) àmbits, categories i subcategories que orienten l'anàlisi de les concepcions de la complexitat i (2) aportacions i reflexions sobre com s'incorpora la complexitat en el camp de l'EA i perspectives futures.
Abstract: The research presents the characterization of complexities conception of environmental education researchers. The hypothesis of the article is: the environmental education is a subject that is in evolution and if considering the complexity like a paradigm the change will be similar way of scientific revolutions on Khun (1971). The theoretical frame of reference of the article is the paradigm of the complexity into the area of environmental education (epistemology and ontology). The methodological approach is qualitative, providing a descriptive and interpretative study. The results of the research allow to (I) design an instrumental to characterization of the complexities conception; and (II) identify the conceptions of complexity of the researchers in relation at the initial hypothesis.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Educación ambiental ; Complejidad ; Concepciones ; Paradigma ; Metodología compleja ; Educació ambiental ; Complexitat ; Concepcions ; Metodologia complexa ; Environmental education ; Complexity ; Conceptions ; Paradigm ; Complexity methodology
Published in: Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 53-69 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v35-n1-calafell-banque
Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/319568
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1909


18 p, 1.4 MB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2017-03-06, last modified 2019-02-07



   Favorit i Compartir