Aprenentatge del Llenguatge Oral i Escrit [102568]
Soler Vilageliu, Olga
Aparici Aznar, Melina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Aprendizaje del Lenguaje Oral y Escrito
Fecha: 2017-18
Resumen: Català: Aquesta assignatura forma part de la menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa i està pensada per a la formació d'un/a professional en aquest àmbit. És el 50% de la matèria Adquisició del llenguatge oral i escrit i les seves dificultats, juntament amb l'assignatura Sordeses i trastorns de l'aprenentatge. Ambdues assignatures resulten també indicades en itinerari de lliure configuració, per tal d'assolir uns coneixements bàsics en la detecció de dificultats i trastorns del desenvolupament del llenguatge. Aquesta optativa permet aprofundir en els coneixements de la psicologia del llenguatge en dos aspectes cabdals pel desenvolupament de l'infant: l'adquisició del llenguatge oral i l'aprenentatge escolar de la llengua escrita. Pel que fa al llenguatge oral, es presentaran les diverses etapes del desenvolupament lingüístic quant als aspectes fonològics, lèxics, morfosintàctics i discursius. Aquestes seran analitzades i exemplificades des de perspectives tant monolingües com plurilingües. Els aspectes descriptius del desenvolupament s'emmarcaran en diferents postures teòriques sobre l'adquisició del llenguatge i sobre els processos d'aprenentatge. En acabar l'assignatura l'estudiant serà capaç de situar els comportaments lingüístics particulars dels infants dins 1 acabar l'assignatura l'estudiant serà capaç de situar els comportaments lingüístics particulars dels infants dins els marges establerts com a usuals en el procés d'adquisició del llenguatge, per tal de poder detectar dificultats en el desenvolupament del llenguatge. Pel que fa a la llengua escrita, l'assignatura ofereix un marc teòric general sobre el processament de la informació en el llenguatge escrit i explica els trets fonamentals dels dos aprenentatges cabdals en les primeres etapes de l'escolaritat: la lectura i l'escriptura, en els seus aspectes motors i ortogràfics. Els estudiants aprofundiran en la recerca empírica sobre aquests aprenentatges. En acabar l'assignatura l'estudiant serà capaç d'enumerar i descriure les diferents fases en el desenvolupament de les habilitats lectoescriptores i d'identificar i explicar les dificultats específiques en aquests aprenentatges. Castellano: Esta asignatura forma parte de la mención Análisis e Intervención Psicoeducativa y está pensada para la formación de un / a profesional en este ámbito. Es el 50% de la materia Adquisición del lenguaje oral y escrito y sus dificultades, junto con la asignatura Sorderas y trastornos del aprendizaje. Ambas asignaturas resultan también indicadas en itinerario de libre configuración, para alcanzar unos conocimientos básicos en la detección de dificultades y trastornos del desarrollo del lenguaje. Esta optativa permite profundizar en los conocimientos de la psicología del lenguaje en dos aspectos fundamentales para el desarrollo del niño: la adquisición del lenguaje oral y el aprendizaje escolar de la lengua e s c r i t a . En cuanto al lenguaje oral, se presentarán las diversas etapas del desarrollo lingüístico en cuanto a los aspectos fonológicos, léxicos, morfosintácticos y discursivos. Estas serán analizadas y ejemplificadas desde perspectivas tanto monolingües como plurilingües. Los aspectos descriptivos del desarrollo enmarcarán en diferentes posturas teóricas sobre la adquisición del lenguaje y sobre los procesos de aprendizaje. Al finalizar la asignatura el estudiante será capaz de situar los comportamientos lingüísticos particularesde los niños dentro de los márgenes establecidos como usuales en el proceso de adquisición del lenguaje, para poder detectar dificultades en el desarrollo del lenguaje. En cuanto a la lengua escrita, la asignatura ofrece un marco teórico sobre el procesamiento de la información en el lenguaje escrito y explica los rasgos fundamentales de los dos aprendizajes básicos en las primeras etapas de la escolaridad: la lectura y la escritura, en sus aspectos motores y ortográficos. Los estudiantes profundizarán en la investigación empírica sobre estos aprendizajes. Al finalizar la asignatura el estudiante será capaz de enumerar y describir las diferentes fases en el desarrollo de las habilidades lectoescritoras y de identificar y explicar las dificultades específicas en estos aprendizajes.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Grau en Psicologia [954]



Català
7 p, 93.4 KB

Castellà
Versió reduïda
3 p, 69.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2017-07-04, última modificación el 2018-10-21



   Favorit i Compartir