Resum: |
Aquesta assignatura proporciona coneixements sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar, en els primers cicles educatius. Un dels camps possibles d'actuació del logopeda són els centres educatius; per tant, es considera imprescindible oferir una primera panoràmica sobre els fonaments teòrics i les metodologies didàctiques d'intervenció dels processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita. Al finalitzar l'assignatura l'alumne serà capaç de: Conèixer els fonaments teòrics i els processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar. Conèixer la literatura infantil i adquirir criteris per analitzar-la, valorar-la i aprendre a formar lectors. Analitzar i valorar els processos d'escriptura i lectura en l'etapa dels primers aprenentatges de la llengua escrita. Aplicar les estratègies adequades que donen suport al procés d'adquisició i producció de la llengua oral i escrita. Saber analitzar críticament materials escolars relacionats amb l'ensenyament de la llengua (oral i escrita). Entendre que un aprenentatge efectiu de la llengua oral i escrita té repercusions en tots els altres aprenentatges del currículum. Ser capaç d'integrar els diversos sabers que incideixen en els processos d'adquisició de la llengua oral i escrita: psicolingüística, lingüística, i metodologies didàctiques. Comprendre i analitzar els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua i interpretar les metodologies d'intervenció escolars. Comprendre el paper de les diferents llengües implicades en l'educació lingüística. |