Guidelines for writing applied case studies in sport and exercise psychology
Keegan, Richard James (University of Canberra Research Institute for Sport and Exercise)
Schinke, Robert (Laurentian University (Ontario, Canadà). School of Human Kinetics)
Chirban, Sharon (Amplifying Performance (Boston, Estats Units d'Amèrica))
Durand-Bush, Natalie (University of Ottawa (Ontario, Canadà). School of Human Kinetics)
Cotterill, Stewart (University of Winchester. Department of Sport and Exercise)

Títol variant: Directrices para estudios de caso de la práctica de la psicología del ejercicio y deporte
Data: 2017
Resum: While there has been a significant expansion of continued professional development opportunities in recent years, there has often, historically, been a reluctance for sport and exercise psychologists to both share, and receive feedback on their professional practice (Cotterill, Weston and Breslin, 2016). The recent development of the new Case Studies in Sport and Exercise Psychology journal, a flagship journal of the Association for Applied Sport Psychology, supports an increasing appetite for this type of dissemination. Building upon these recent developments this paper draws on the experience of several experienced practitioners, who are also supervisors, assessors and journal editors in applied sport and exercise psychology. Guidelines for the preparation of applied case studies are offered as an aid for practitioners who are seeking to both publicise and share their work, and/or contribute to the literature and current knowledge in this area. We argue that the voices of practitioners represent an important component of any scientific literature, and we encourage practitioners to both share their work; reflect on the effectiveness of different approaches and techniques, and engage in the ongoing debate that characterizes scientific progress. In this way, we seek to help address the criticism that literature in sport and exercise psychology is too theoretically focused, and not representative of the 'real-world'. We seek to help close the research-practice 'gap'.
Resum: Aunque ha habido una expansión significativa de las oportunidades de desarrollo profesional continuado en los últimos años, históricamente ha habido una renuencia de los psicólogos del deporte y del ejercicio a compartir y recibir sugerencias y comentarios sobre su práctica profesional (Cotterill et al. , 2016). El reciente desarrollo de la nueva revista de Estudios de Casos en el Deporte y la Psicología del Ejercicio, una revista emblemática de la Asociación de Psicología del Deporte Aplicado, apoya el creciente interés por este tipo de difusión entre profesionales. Basándose en estos recientes desarrollos, este trabajo se basa en la experiencia de varios profesionales experimentados, que también son supervisores de estudiantes, asesores y editores de revistas en el deporte aplicado y la psicología del ejercicio. Las guías para la preparación de estudios de casos aplicados se ofrecen como una ayuda para los profesionales que buscan publicar y compartir su trabajo y / o contribuir a la literatura y el conocimiento actual en esta área. Parecería que las voces de los practicantes representan un componente importante de cualquier literatura científica, y animamos a los practicantes a compartir su trabajo; Reflexionar sobre la eficacia de los diferentes enfoques y técnicas y participar en el debate actual que caracteriza el progreso científico. De esta manera, tratamos de ayudar a abordar la crítica de que la literatura en el deporte y la psicología del ejercicio es demasiado teórica, y no representativo del "mundo real". Buscamos ayudar a cerrar la "brecha" entre la investigación y la práctica.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Introduce guidelines ; Case studies ; Practitioners ; Applied practice ; Supervised experience ; Training ; Introducción de directrices ; Estudios de caso ; Profesionales ; Práctica aplicada ; Experiencia supervisada ; Formación
Publicat a: Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 3 (2017) , p. 85-90 (Congreso Mundial de Psicología del deporte) , ISSN 1988-5636



6 p, 223.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Revista de psicología del deporte
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-07-10, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir