Google Scholar: cites
A case study about an activity of measurement estimation of volume
Pizarro Contreras, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona)
Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2016
Resum: In this contribution we present a study about how 27 in-service primary school teachers do a pedagogical value of an activity about measurement estimation of volume for kids (9 years old) proposed in Chileans governmental curricular orientations. In this paper, we analysis developed in our study is supported by a reconstruction of the concept of measurement estimation and a part of Mathematics Teachers' Specialised Knowledge (MTSK). The results show that the knowledge of a significant part of the participant teachers presents confuse measurement with measurement estimation.
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Anglès
Document: Comunicació de congrés
Publicat a: ICME. Hamburg, Alemanya, 13 : 2016

DOI: 10.13140/rg.2.2.13464.39682


4 p, 453.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions > Ponències i comunicacions de la UAB

 Registre creat el 2017-07-11, darrera modificació el 2024-11-23



   Favorit i Compartir