Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites
Estudio de caso de la influencia del aprendizaje electrónico móvil en el desarrollo de la comunicación y el lenguaje con un niño con TEA
Jiménez Lozano, María Dolores (CEIP San José de Calasanz (Yecla, Múrcia))
Serrano Sánchez, José Luis (Universidad de Murcia)
Prendes Espinosa, María Paz (Universidad de Murcia)

Títol variant: Estudi de cas de la influència de l'aprenentatge mòbil en el desenvolupament de la comunicació i el llenguatge en un nen amb TEA
Títol variant: Case Study of the Effect of M-Learning on the Communication and Language Development of a Child with ASD
Data: 2017
Resum: En este estudio de caso se analiza, desde una perspectiva educativa, la influencia del uso de una tableta y las aplicaciones en el desarrollo del lenguaje y la comunicación de un niño que presenta trastorno del espectro autista. Como primera fase de este estudio observacional, se diseñó y se creó un catálogo de aplicaciones para fomentar el desarrollo de la comunicación y el lenguaje de un alumno de aula abierta del CEIP San José de Calasanz, de Yecla (Murcia). Posteriormente, se diseñaron, se implementaron y se evaluaron dieciséis actividades enriquecidas con el uso de aplicaciones y una tableta. En esta experiencia innovadora, se ha podido comprobar que el alumno participante ha progresado en los prerrequisitos previos del lenguaje, la intención comunicativa y su conducta. Sin embargo, no se ha visto mejorada la imitación de gestos y acciones ni el uso de protodeclarativos.
Resum: En aquest estudi de cas, s'hi analitza, des d'una perspectiva educativa, la influència de l'ús d'una tauleta tàctil i les aplicacions mòbils en el desenvolupament del llenguatge i la comunicació d'un nen que presenta trastorn de l'espectre autista. Com a primera fase d'aquest estudi observacional, es va dissenyar i crear un catàleg d'aplicacions per fomentar el desenvolupament de la comunicació i el llenguatge d'un alumne d'aula oberta del CEIP San José de Calasanz, de Iecla (Múrcia). Posteriorment, es van dissenyar, implementar i avaluar setze activitats enriquides amb l'ús d'aplicacions i una tauleta. En aquesta experiència innovadora, s'ha pogut comprovar que l'alumne participant ha progressat en els prerequisits previs del llenguatge, la intenció comunicativa i la seva conducta. No obstant això, no s'ha vist millorada la imitació de gestos i accions ni l'ús de protodeclaratius.
Resum: This case study analyzes the effect of using a tablet and apps on the communication and language development of a child with autism spectrum disorder (ASD) from an educational perspective. In the first phase of this observational research, a catalog of apps was designed and created to promote the development of communication and language in a student of the open classroom at the San José de Calasanz Pre-School and Elementary School of Yecla, Murcia. Sixteen activities enriched through the use of apps and a tablet were subsequently designed, implemented and assessed. As a result of this innovative experience, the student's language prerequisites, communicative intention and behavior improved. However, the imitation of gestures and actions and the use of protodeclaratives did not improve.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Aprendizaje móvil ; Trastorno del espectro autista ; Educación especial ; Aprenentatge mòbil ; Trastorn de l'espectre autista ; Educació especial ; Mobile learning ; Autism spectrum disorders ; Special education
Publicat a: Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 419-443 (Temas de investigación) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v53-n2-jimenez-serrano-prendes
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/327340
DOI: 10.5565/rev/educar.782


25 p, 174.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-07-17, darrera modificació el 2019-07-21



   Favorit i Compartir