Digitalització i periodisme : l'ús de Twitter per part dels periodistes esportius
Prat Roset, Ferran
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Digitalización y periodismo : el uso de Twitter por parte de los periodistas deportivos
Título variante: Digitalization and journalism : the use of Twitter by sports journalists
Fecha: 2017
Descripción: 166 pag.
Resumen: La digitalització i la proliferació de les noves tecnologies han capgirat les rutines periodístiques tradicionals. Les empreses de comunicació han.
Resumen: començat a incorporar diferents eines i plataformes per a donar informació. Davant d'això, els professionals del sector han hagut d'adquirir i aprendre coneixements per tal d'utilitzar-les. El present treball analitza com els periodistes esportius utilitzen Twitter, si en treuen el màxim profit i si Twitter s'ha convertit en una eina complementària de la tasca professional informativa dels mitjans de comunicació. Comentem amb ells les transformacions que ha viscut el sector, ens expliquen com han encaixat tots aquests canvis i analitzem la seva pràctica periodística a la plataforma social.
Resumen: La digitalización y la proliferación de las nuevas tecnologías han cambiado las rutinas periodísticas tradicionales. Las empresas de comunicación han empezado a incorporar diferentes herramientas y plataformas para dar información. Ante eso, los profesionales del sector han tenido que adquirir y aprender conocimientos para utilizarlas. El presente trabajo analiza cómo los periodistas deportivos utilizan Twitter, si sacan el máximo provecho y si Twitter se ha convertido en una herramienta complementaria de la la tarea profesional informativa de los medios de comunicación. Comentamos con ellos las transformaciones que ha vivido el sector, nos explican cómo han encajado todos estos cambios y analizamos su práctica periodística en la plataforma social.
Resumen: The digitalisation and the proliferation of the new technologies have capsized the traditional journalistic routines. The companies of communication have begun to incorporate different tools and platforms to give information. In front of this, the professionals of the sector have had to learn knowledges in order to use them. The present research analyses how sports journalists use Twitter, if they take the maximum profit and if Twitter has turned into a complementary tool of the informative professional task from the witness of three journalists that work in media. We comment with them the transformations the sector has lived, they explain us how they have fit all these changes and we analyse their journalistic practice of the social platform.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Periodisme [2501933]
Plan de estudios: Grau en Periodisme [971]
Documento: Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text
Materia: Periodisme esportiu ; Xarxes socials en línia ; Twitter



166 p, 19.3 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Comunicación. TFG

 Registro creado el 2017-10-17, última modificación el 2022-05-04



   Favorit i Compartir