Campañas sobre racismo : análisis de la campaña racismo en México
Fernández Guerra Carrillo, Fabiola
Roca, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual

Imprint: [Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
Description: 1 recurs en línia (338 pàgines)
Abstract: En aquesta investigació es reflexiona sobre la relació entre la comunicació social i el racisme a Mèxic; específicament sobre l'efectivitat de les campanyes sobre racisme i les possibles metodologies d'anàlisi i de redisseny. En aquest sentit, s'explora la Campanya Racisme a Mèxic de 2011 i un dels seus productes comunicacionals, el Viral Racisme a Mèxic, un vídeo en el qual s'ha replicat l'experiment de les nines fetes pels Clark al 1939, a les escoles segregades i integrades dels EUA. Aquest Viral, té més de 6 milions de visites a Youtube i 10 mil comentaris en aquesta xarxa social. Aquest document, analitza els comentaris fets sobre el Viral durant el seu primer any a Youtube; i com a conclusions principals destaquem: saber quines varen ésser les línies de debat al voltant del Viral, profunditzant en els perquès, i en la relació que aquests tenen respecte als debats acadèmics sobre el racisme a Mèxic i a Llatinoamèrica; i d'altra banda, identificar les motivacions (insights), des de la publicitat social, que permetin generar missatges socials més assertius en les campanyes sobre el racisme.
Abstract: En esta investigación se reflexiona sobre la relación entre la comunicación social y el racismo en México; específicamente sobre la efectividad de las campañas sobre racismo, y las posibles metodologías para su análisis y rediseño. En este sentido, se estudia la Campaña Racismo en México de 2011, y su pieza comunicacional, el Viral Racismo en México, video en el que se replica el Experimento de los Muñecos realizado por los Clark en 1939 en las escuelas segregadas e integradas en EUA. Este Viral, cuenta con más de 6 millones de visitas en Youtube y con 10 mil comentarios en esta red social. En este trabajo, se analizan los comentarios hechos sobre el Viral durante su primer año en Youtube; y entre sus principales hallazgos, se destacan: el conocer cuáles fueron los ejes de debate en torno al Viral, profundizando en su porqué, y en la relación que éstos tienen con respecto a la discusión académica sobre el racismo en México y en América Latina; y por otro lado, el identificar las motivaciones (insights), en términos de publicidad social, que permitan generar mensajes sociales más asertivos en las campañas sobre racismo.
Abstract: In this research we are reflecting on the relationship among the social communication and racism in Mexico; in specific about the efficiency of the campaigns about racism, the possible methodologies for its analysis and re-design. For that matter, we are studying the Racism Campaign in Mexico of the year 2011, and its communicational segment, the Viral Racism in Mexico, which is a video that replicates the Experiment of the Dolls in Mexico made by the Clark in 1939 in the segregated and integrated schools of the United States of America. This Viral has more than 6 million visits in YouTube and with 10 thousand comments in this social network. In this work the comments made about the Viral during its first year in YouTube are analyzed; and among its main discoveries, the outstanding ones are: to know which were the debate axis surrounding the Viral, further evaluating the reason why, and the relation that they have with regard to the academic discussion about racism in Mexico and in Latin America; In the other hand, to identify the insights in terms of the social advertising, which allows us to generate more assertive social messages within the racism campaigns.
Note: Tesi. Doctorat. Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual. 2017
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Tesi doctoral ; Versió publicada
Subject: Discriminació racial ; Mèxic ; Publicitat ; Relacions racials ; Campaña Racismo en México
ISBN: 9788449071645

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/405994


339 p, 4.2 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Advertising and Public Relations Research Group (GRP)
Research literature > Doctoral theses

 Record created 2017-12-04, last modified 2022-06-21



   Favorit i Compartir