Les paraules leader/líder i les seves ressonàncies en una corporació multinacional ítalo-llatinoamericana
Gaggiotti, Hugo (University of the West of England, Bristol. Faculty of Business and Law)
Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres)

Títol variant: Las palabras leader / líder y sus resonancias en una corporación multinacional ítalo-latinoamericana
Títol variant: The words leader/líder and their resonances in an Italo-Latin American multinational corporation
Data: 2017
Resum: Des de la Bristol Business School, University of the West of England, i el Grup de Recerca AFIN de la Universitat Autònoma de Barcelona, s'ha analitzat la ressonància semàntica de paraules relacionades amb el lideratge (líder, cabdill, capo, director) entre un grup de directius internacionals Italo i Castellano parlants, tenint en compte que la paraula líder és un préstec lingüístic de l'anglès i que en cada idioma el significat i la percepció d'aquest termes són resultat d'una construcció cultural.
Resum: Desde la Bristol Business School, University of the West of England, y el Grupo de Investigación AFIN de la Universidad Autónoma de Barcelona, se ha analizado la resonancia semántica de palabras relacionadas con el liderazgo (líder, caudillo, capo, director. . . ) entre un grupo de directivos internacionales ítalo y castellano parlantes, teniendo en cuenta que la palabra líder es un préstamo lingüístico del inglés y que en cada idioma el significado y la percepción de esos términos son resultado de una construcción cultural.
Resum: The Bristol Business School, University of the West of England, and the AFIN Research Group, Autonomous University of Barcelona, have analysed the semantic resonance of words related to leadership (leader, caudillo, capo, director. . . ) among a group of international directives, all Italian and Spanish speakers, keeping in mind that the word Leader is a lexical loan from English, and in each language the significance and perceptions of those terms are result of cultural construct.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Català, Castellà i Anglès
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, Desembre 2017, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 418.1 KB

Español
2 p, 256.5 KB

English
2 p, 252.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2018-02-12, darrera modificació el 2025-03-30



   Favorit i Compartir