Reality TV com a laboratori d'experimentació per a noves formes d'integració publicitària als canals generalistes de TDT a Espanya
Delgado Reina, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat)
Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat)
Guerrero, Sheila

Título variante: Reality TV as an experimental laboratory for new forms to integrate advertising within generalist DTT channels in Spain
Título variante: Reality TV como laboratorio de experimentación para nuevas formas de integración publicitaria en los canales generalistas de TDT en España
Fecha: 2016
Resumen: El nostre estudi examina la interacció entre les formes d'inserció de publicitat afavorides per les últimes normatives europees i el flux de programació. Aquest article se centra en els gèneres de l'Info-show, on es donen tant una gran diversitat de formes de publicitat com unes taxes molt altes de saturació publicitària, i on es produeixen les principals innovacions en el desenvolupament de missatges publicitaris. Es va realitzar l'anàlisi d'una setmana de la temporada 2012-2013 dels canals públics La1, La2 i TV3, i dels canals privats Antena 3, Telecinco, Cuatro i la Sexta. La tècnica de recerca utilitzada va ser l'anàlisi de contingut. L'estudi revela, entre altres coses, que el pes de la innovació recau sobre els canals privats i que prevalen les formes d'inserció que no interrompen el flux del programa.
Resumen: Nuestro estudio examina la interacción entre las formas de inserción de publicidad favorecidas por las últimas normativas europeas y el flujo de programación. Este artículo se centra en los géneros del Info-show, en donde se dan tanto una gran diversidad de formas de publicidad como unas tasas muy altas de saturación publicitaria, y en donde se producen las principales innovaciones en el desarrollo de mensajes publicitarios. Se realizó el análisis de una semana de la temporada 2012-2013 de los canales públicos La 1, La 2 y TV3, y de los canales privados Antena 3, Telecinco, Cuatro y la Sexta. La técnica de investigación utilizada fue el análisis de contenido. El estudio revela, entre otros, que el peso de la innovación recae sobre los canales privados y que priman las formas de inserción que no interrumpen el flujo del programa.
Resumen: Our study examines the interactions between the forms of advert insertions methods favoured by the latest European standards and by programming flows. This article focuses on the infotainment genre, which displays both a wide variety of forms of advertising and very high rates of advertising saturation, and where the main innovations are occurring in the development of advertising messages. An analysis was conducted over the course of one week of the 2012-2013 season, focusing on the public channels La1, La2 and TV3, and the private channels Antena 3, Telecinco, Cuatro and laSexta. The research technique used was content analysis. The study reveals, among other things, that the weight of innovation falls on the private channels, and that they prioritise those forms of insertion that do not interrupt the flow of the program.
Nota: Número d'acord de subvenció MINECO/CSO2012-39232
Derechos: Tots els drets reservats
Lengua: Català, castellà i anglès.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Televisió ; Publicitat ; Programació ; Info-show ; Gèneres ; Publicidad ; Programación ; Infoshow ; Géneros ; Advertising ; Scheduling ; Infotainment ; Genres
Publicado en: Quaderns del CAC, Vol. 19 Núm. 42 (Juliol 2016) , p. 75-85, ISSN 1138-9761



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Español
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Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-02-15, última modificación el 2019-07-21



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