Journey to the East : Cultural adaptation of video games for the Chinese market
Luo, Dong (Universitat Autònoma de Barcelona)
Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2018
Resumen: With the era of globalisation, China has become one of the most important video game markets in the world. To enter the Chinese market, culture adjustments are often made to video games in order to meet the needs and expectations of Chinese gamers. After briefly describing the characteristics of the Chinese game market, this article will focus on the process of cultural adaptation that games undergo when they are localised into Chinese, focusing on game-related aspects such as number format, food-related terminology, myths and legends, songs, the use of colours, character design, and game mechanics, as well as sociocultural, economic and political issues such as gaming habits and censorship. A number of examples are provided to illustrate how the above-mentioned aspects may affect the success of a foreign game in the Chinese market. The article concludes by highlighting the importance of cultural adaptation in game localisation into Chinese and outlining future research avenues.
Ayudas: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2014/SGR27
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Video games ; Game localisation ; Cultural adaptation ; Culturalisation ; China
Publicado en: JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Vol. 29 (2018) , p. 149-168, ISSN 1740-357X

Adreça alternativa: http://www.jostrans.org/issue29/art_dong.php


20 p, 818.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Artes y humanidades > TransMedia Catalonia
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-05-14, última modificación el 2022-02-06



   Favorit i Compartir