Comunicació Empresarial i Institucional [103124]
Enrique Jiménez, Ana María
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Comunicación Empresarial e Institucional
Data: 2018-19
Resum: Presentació En els últims anys la comunicació ha passat a convertir-se en una peça clau en la gestió de les organitzacions. En l'actualitat s'està evidenciant l'important valor de la imatge i la reputació corporativa de les empreses, tot això a causa de factors com la participació més activa de la societat en el consum, l'homogeneïtzació dels productes/serveis i/o la necessitat de diferenciar-se, entre uns altres. Podem dir, per tant, que el model de comunicació imperant en les organitzacions, especialment en les empreses, ha passat d'estar basat en el producte o en les relacions amb els mitjans, a considerar a la comunicació com una eina estratègica en la gestió directiva. D'altra banda, ens trobem amb un altre tipus comunicació, la institucional, que com el seu propi nom indica és la que s'implementa en entitats públiques, altres institucions i organismes sense ànim de lucre que el seu objectiu fonamental serà la de difondre informació rellevant que contribueixi al progrés social. En aquest tipus d'organitzacions, la comunicació també comença a adquirir una funció estratègica en la seva gestió. Tota aquesta situació posa de manifest la necessitat de formar a professionals amb la capacitat d'articular una gestió estratègica de la comunicació. El/la Dircom o Director/a de Comunicació assumirà la responsabilitat de de complir aquesta tasca. S'inclourà la perspectiva de gènere en l'anàlisi de la figura del o de la Dircom. Definir què és la comunicació empresarial i institucional i quin paper juga en les organitzacions. Conèixer els models de comunicació de les empreses i lesorganitzacions en general. Estudiar la comunicació empresarial i institucional des d'un enfocament global i integral que permeti entendre i aplicar tots els conceptes que la conformen. L'objectiu fonamental d'aquesta materia és introduir a l'alumnat en un procés de formació i capacitació que els faciliti l'accés a aquest nou perfil professional (Dircom).
Resum: Presentación En los últimos años la comunicación ha pasado a convertirse en una pieza clave en la gestión de las organizaciones. En la actualidad se está evidenciando el importante valor de la imagen y la reputación corporativa de las empresas, todo ello debido a factores como la participación más activa de la sociedad en el consumo, la homogeneización de los productos / servicios y / o la necesidad de diferenciarse, entre otros. Podemos decir, por tanto, que el modelo de comunicación imperante en las organizaciones, especialmente en las empresas, ha pasado de estar basado en el producto o en las relaciones con los medios, a considerar a la comunicación como una herramienta estratégica en la gestión directiva. Por otro lado, nos encontramos con otro tipo comunicación, la institucional, que como su propio nombre indica es la que se implementa en entidades públicas, otras instituciones y organismos sin ánimo de lucro cuyo objetivo fundamental será la de difundir información relevante que contribuya al progreso social. En este tipo de organizaciones, la comunicación también empieza a adquirir una función estratégica en su gestión. Toda esta situación pone de manifiesto la necesidad de formar profesionales con la capacidad de articular una gestión estratégica de la comunicación. El / la Dircom o Director / a de Comunicación asumirá la responsabilidad de cumplir esta tarea. Se incluirá la perspectiva de género en el análisis de la figura del o de la Dircom. Objetivos Definir qué es la comunicación empresarial e institucional y qué papel juega en las organizaciones. Conocer los modelos de comunicación de las empresas y las organizaciones engeneral. Estudiar la comunicación empresarial e institucional desde un enfoque global e integral que permita entender y aplicar todos los conceptos que la conforman. El objetivo fundamental de esta materia es introducir al alumnado en un proceso de formación y capacitación que les facilite el acceso a este nuevo perfil profesional (Dircom).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Periodisme [971]



Català
6 p, 82.7 KB

Castellà
6 p, 82.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-06-22, darrera modificació el 2020-02-08



   Favorit i Compartir