Mètodes, Dissenys i Tècniques d'Investigació [102566]
Portell Vidal, Mariona
Fauquet Ars, Jordi
Fornieles Deu, Albert
Angulo Brunet, Ariadna
Granero Pérez, Rosario
Vives Brosa, Jaume
Redolar Ripoll, Diego
Lorente Sanchez, Sonia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Fecha: 2018-19
Resumen: "Mètodes, dissenys i tècniques d'investigació" és la primera assignatura metodològica del pla d'estudis de Psicologia i pertany a la matèria "Estadística". S'imparteix el segon semestre de primer curs. Aquesta ubicació pretén afavorir una adequada transferència de competències metodològiques a les restants matèries. Així mateix, hauria de proporcionar les bases indispensables per a un correcte aprofitament de les restants assignatures metodològiques que la segueixen i complementen. Els objectius formatius de l'assignatura són: Capacitar a l'alumnat en la comprensió de la lògica de la investigació psicològica i dels elements bàsics que condicionen la validesa d'una investigació. Iniciar-los en la cerca bibliogràfica i la lectura crítica d'articles d'investigació, valorant l'adequació dels diferents mètodes, dissenys i tècniques en funció de les característiques del problema plantejat. Introduir i presentar les idees i els conceptes fonamentals de l'anàlisi de dades, amb exemples 1 Introduir i presentar les idees i els conceptes fonamentals de l'anàlisi de dades, amb exemples concrets, tant en la investigació com en la psicologia aplicada. S'espera que en finalitzar l'assignatura l'alumne sigui capaç de: Comprendre els supòsits en què es basa la lògica de la investigació científica. Conèixer els principis ètics de la investigació psicològica. Identificar els elements i fases implicades en la realització d'una investigació Identificar els diferents tipus de variables que intervenen en una investigació. Diferenciar les alternatives metodològiques utilitzades en la investigació psicològica. Conèixer les característiques dels dissenys utilitzats habitualment en Psicologia. Avaluar el procés d'investigació a través dels criteris de qualitat desenvolupats dins de cada tradició (fiabilitat, validesa, triangulació, rellevància, etc. ). Aplicar els procediments bàsics relacionats amb la recerca documental i ser capaç d'organitzar i sistematitzar la bibliografia científica revisada. Distingir el nivell de mesura amb què s'han obtingut unes dades, com a requisit imprescindible, per seleccionar adequadament les corresponents anàlisis gràfiques i els estadístics o índexs a calcular. Manejar els índexs estadístics descriptius a fi de resumir les dades i interpretar correctament els resultats obtinguts. Conèixer el vocabulari metodològic bàsic en català, espanyol i anglès. Conèixer els estàndards de publicació de treballs de l'American Psychological Association i de la British Psychological Society. Conèixer els elements bàsics de maneig dels programes d'anàlisi estadística.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Grau en Psicologia [954]



Català
6 p, 84.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-06-29, última modificación el 2018-10-20



   Favorit i Compartir