Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites,
El uso de lo residual como material estético en el Teatro Proletario de Cámara de Osvaldo Lamborghini
Pérez, Agustina (Universidad Nacional Tres de Febrero)

Títol variant: L'utilització d'allò residual com a material estètic en el Teatro Proletario de Cámara d'Osvalso Lamborghini
Títol variant: Trash as Aesthetic Material in Osvaldo Lamborghini's Teatro Proletario de Cámara
Data: 2018
Resum: Si, siguiendo el imperativo de separar los residuos, hubiese que clasificar tentativamente la maraña de materiales del Teatro Proletario de Cámara, podría hacérselo en diversos contenedores, según corresponda a la basura de la lengua, la basura de la literatura, la basura de la producción industrial y la basura del presente, aquellas marcas erráticas del aquí y ahora que quedan adheridas a la superficie del libro. Ciertos procedimientos explotan la potencia corrosiva de estos materiales residuales volviendo disfuncional el lenguaje escrito y visual, desactivando cualquier tipo de jerarquía y reparando, a la vez, en una veta concreta que introduce un nuevo real en lo literario.
Resum: Si, seguint l'imperatiu de separar els residus, s'hagués de classificar temptativament l'embolic de materials del Teatro Proletario de Cámara, es podria fer en diversos contenidors, segons correspongués a la brossa de la llengua, la brossa de la literatura, la brossa de la producció industrial i la brossa del present, aquelles marques erràtiques del aquí i ara que queden adherides a la superfície del llibre. Certs procediments exploten la potència corrosiva d'aquests materials residuals tornant disfuncional el llenguatge escrit i visual, desactivant qualsevol tipus de jerarquia i reparant, alhora, en una veta concreta que introdueix un nou real en el literari.
Resum: If, following the imperative of separating waste, the Teatro Proletario de Cámara's materials should be tentatively classified, it could be done in different containers: one for the trash of the language, one for the trash of literature, one for the the waste of industrial production, and, last but not least, one for the garbage of the present, erratic marks of the here and now that remain attached to the surface of the book. Certain procedures exploit the corrosive power of these residual materials, making the language and the image dysfunctional, deactivating any type of hierarchy, and introducing, at the same time, a concrete vein as a new real in literature.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Osvaldo Lamborghini ; Teatro prolerario de cámara ; Basura ; Visualidad ; Visualitat ; Brossa ; Trash ; Image
Publicat a: Mitologías hoy, Vol. 17 (2018) , p. 33-50 (Dossier) , ISSN 2014-1130

Adreça original: https://revistes.uab.cat/mitologias/article/view/v17-perez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/mitologias/article/view/338498
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/mitologias/article/view/v17-perez
DOI: 10.5565/rev/mitologias.519


18 p, 241.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Mitologías hoy
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-07-02, darrera modificació el 2022-12-20



   Favorit i Compartir