Psicologia Evolutiva I [102575]
Peralta Serrano, Alicia
Padros Castells, Marta
Camps Soler, Silvia
Sánchez Busques, Sonia
Cirera Amores, Maria Carme
Rubio Garcia, Remedios
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Psicología Evolutiva I
Fecha: 2018-19
Resumen: El programa de Psicologia Evolutiva I aporta una introducció clara i simplificada de diferents interpretacions dels canvis i transformacions psicològiques que ocorren en les persones durant la seva vida. L'objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre alguns dels principals processos de l'evolució humana: la capacitat d'adaptació a l'entorn des del naixement; l'origen i el desenvolupament de la comunicació i de la parla, i les formes intel·ligents amb les quals l'individu organitza el mon que l'envolta per a comprendre'l. Tot i que l'emmarcament conceptual i metodològic contempla les diferents etapes de la vida humana, es pren l'estudi dels canvis evolutius des de la concepció fins a l'adolescència com el període de temps privilegiat per descriure i explicar el desenvolupament i valorar la importància de l'educació i de la intervenció en les diferents etapes de la vida. D'acord amb aquest enfocament, els objectius formatius de l'assignatura són: 1 D'acord amb aquest enfocament, els objectius formatius de l'assignatura són: Llegir, escriure i parlar de forma acurada sobre el desenvolupament humà. Situar les veus teòriques en el seu context: coordenada històrica, model epistemològic, productivitat empírica i aplicacions. Definir conceptes i descriure seqüències de canvi evolutiu en les primeres etapes de la vida. Saber assenyalar i comentar la problemàtica científica, que compromet l'estudi del desenvolupament psicològic, i els esforços dels investigadors evolutius per superar les dificultats conceptuals, metodològiques i d'orde socio-econòmic i polític. El contingut teòric i pràctic de l'assignatura tindrà continuïtat en l'assignaturaPsicologia evolutiva II, treballant així totes les etapes del desenvolupament. A cadascuna de les assignatures es treballarà una tècnica diferent per aproximar-nos al desenvolupament: a Psicologia evolutiva I ens hi aproximarem a través de l'observació i en l'assignatura Psicologia evolutiva II es farà a través de l'elaboració d'entrevistes.
Resumen: El programa de Psicología Evolutiva I aporta una introducción clara y simplificada de diferentes interpretacione s de los cambios y transformaciones psicológicas que ocurren en las personas a lo largo de su vida. El objeti vo principal de la asignatura es el de proporcionar unos conocimientos teóricos y prácticos sobre algunos de lo s principales procesos de la evolución humana: la capacidad de adaptación al entorno des de el nacimiento; el origen y el desarrollo de la comunicación y del habla, y las formas inteligentes con las cuales los individuos organizan el mundo que les rodea para comprenderlo. Aunque el enmarque conceptual y metodológico contempla las diferentes etapas de la vida humana, se toma el estudio de los cambios evolutivos desde la concepción hasta la adolescencia como el período de tiempo privilegiado para describir y explicar el desarrollo y valorar la importancia de la educación y de la intervención en las diferentes etapas de la vida. De acuerdo con este enfoque, los objetivos formativos de la asignatura son: 1 Leer, escribir y hablar de forma pertinente sobre el desarrollo humano. Situar las voces teóricas en su contexto: coordenada histórica, modelo epistemológico, productividad empírica y aplicaciones. Definir conceptos y describir secuencias de cambio evolutivo en las primeras etapas de la vida. Saber señalar y comentar la problemáticacientífica, que compromete el estudio del desarrollo psicológico, y los esfuerzos de las personas investigadoras evolutivas para superar las dificultades conceptuales, metodológicas y de orden socioeconómico y político. El contenido teórico y práctico de la asignatura tendrá continuidad en la asignatura Psicología evolutiva II, trabajando así todas las etapas del desarrollo. A cada una de las asignaturas se trabajará una técnica diferente para aproximarnos al desarrollo: en Psicología evolutiva I nos aproximamos a través de la observación y en la asignatura Psicología evolutiva II se realizará a través de la elaboración de entrevistas.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Grau en Psicologia [954]



Català
6 p, 86.2 KB

Castellà
6 p, 88.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2018-07-06, última modificación el 2018-10-20



   Favorit i Compartir