Formació Psicopedagògica i Social [42089]
Roca Casas, Enric
García Gracia, Maribel
Merino Pareja, Rafael
Monereo Font, Carlos
Troiano Gomà, Helena
Henao Agudelo, Claudia Lizet
Ramirez Serrano, Juan Ramon
Burriel Manzanares, Francesca
Tarabini-Castellani Clemente, Aina
Donada Colomer, Susana
González Parera, Montse
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Educational and Social Psychology Training
Additional title: Formación Psicopedagógica y Social
Date: 2018-19
Abstract: Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. Comprendre i valorar els canvis socials que influeixen en l'entorn dels centres de secundària així com els fenòmens de les transicions. Analitzar el paper socioeducatiu dels diversos actors educatius (alumnat, professorat i famílies). Comprendre i valorar el paper de la comunicació en els processos educatius i la interacció entre iguals 1 Comprendre i valorar el paper de la comunicació en els processos educatius i la interacció entre iguals tot coneixent, entre d'altres, els fonaments psicopedagògics de l'aprenentatge col·laboratiu. Analitzar les causes i factors que expliquen les característiques individuals i les diferències en els adolescents tot construint criteris d'actuació i actituds favorables a l'ajust de l'ajuda educativa. Comprendre el funcionament dels processos d'ensenyament-aprenentatge des d'una perspectiva interaccionista, amb especial èmfasi en les representacions mentals o percepcions que conformen els processos motivacionals, per fonamentar el plantejament i la intervenció educatives Identificar els principis organitzatius i la seva estructura en els centres de secundària. Comprendre els principis de l'atenció a la diversitat aplicada a la secundària i dominar els principals recursos interns i externs dels centres per poder donar una resposta educativa eficaç. Reconèixer el valor educatiu fonamental de la funció orientadora i tutorial.
Abstract: General objectives: To understand the current educational system and its social and historical evolution, especially regarding to secondary schooling To analyse different educational policies and the impact of educational reforms on educational and social inequalities. To study the impact of social changes on secondary schooling and educational transitions. 1 To study the impact of social changes on secondary schooling and educational transitions. To analyse the role of different educational actors (students, teachers and families). To explore the role of communication and social interaction in educational processes, acknowledging for the psycho- pedagogic foundations of collaborative learning. To analyse the factors explaining different educational profiles and attitudes among adolescent students. To understand the processes of teaching and learning from an interactionist perspective. To identify the organisational principles of the Spanish and Catalan secondary schools. To understand the principles for the management of pupil's heterogeneity in secondary schooling. To acknowledge the educational value of orientation and tutoring in secondary schooling.
Abstract: Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente de secundaria en relación a su evolución histórica y social. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de les diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducativas. Comprender y valorar los cambios sociales que influyen en el entorno de los centros de secundaria así como en los fenómenos de las transiciones. Analizar el papel socioeducativo de los diversos actores educativos (alumnado, profesorado y familias). Comprender y valorar el papel de la comunicación en los procesos educativos y la interacción entre 1 Comprender y valorar el papel de la comunicación en los procesos educativos y la interacción entre iguales y conociendo, entre otros, los fundamentos psicopedagógicos del aprendizaje colaborativo. Analizar las causas y los factores que explican las características individuales y las diferencias en los adolescentes, construyendo criterios de actuación y actitudes favorables al ajuste de la ayuda educativa. Comprender el funcionamiento de los procesos de enseñanza y aprendizaje desde una perspectiva interaccionista, con especial énfasis en las representaciones mentales o percepciones que conforman los procesos motivacionales, para fomentar el planteamiento y la intervención educativas. Identificar los principios organizativos y su estructura en los centros de secundaria. Comprender los principios de la atención a la diversidad aplicada a la secundaria y dominar los principales recursos internos y externos de los centros para poder ofrecer una respuesta educativa eficaz. Reconocer el valor educativo fundamental de la función orientadora y tutorial.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Studies: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Study plan: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]



Català
11 p, 103.2 KB

Anglès
11 p, 99.5 KB

Castellà
12 p, 104.5 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2018-09-14, last modified 2018-10-20



   Favorit i Compartir