Resolving lexis- and grammar-related issues among peers during collaborative writing tasks : exploring interactional resources and learning opportunities
Martínez Gutiérrez, Irene
Deal, Mandy
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: 2018
Description: 56 p.
Abstract: Aquest estudi analitza, a través de la tècnica del anàlisis del discurs, diferents episodis d'interacció entre tres grups d' estudiants (entre 15 i 18 anys) d' anglès com a llengua estrangera quan realitzaven una activitat d' escriptura en grup. El objectiu principal d'aquest estudi és descobrir quines estratègies van utilitzar els alumnes per gestionar la interacció i resoldre els problemes de lèxic i gramàtica que van trobar al fer la tasca. A més a més, el estudi també es centra en determinar si les activitats d' escriptura en grup, i per tant, les interaccions alumne/a- alumne/a, generen oportunitats d' aprenentatge sobre lèxic i gramàtica. Els resultats obtinguts podrien ajudar tant a professors de llengües estrangeres com a professors d' altres matèries a entendre que s'ha de fomentar el treball en grup a classe, i considerar els seus alumnes possibles fonts d' informació i coneixement per als seus companys.
Abstract: This study analyses, from a conversation analytic perspective, various sequences of interaction among three different groups of English as a Foreign Language students (between 15 and 18 years old) working on a collaborative writing task. The study's main aim is to explore which resources students employed to manage interaction and solve lexis and grammar-related problems they encountered while performing the task. Furthermore, this paper also focuses on determining whether collaborative writing tasks, and hence, peer-interaction, create opportunities for students to learn lexis and grammar. Results obtained could facilitate a further understanding for both foreign language teachers and other subjects' teachers regarding the use of collaborative activities in their classes; as well as the notion that students can be sources of information and knowledge to their peers.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Series: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Subject: Anglès ; Adquisició ; Aprenentatge en equip en educació



Treball fi de màster
56 p, 1.3 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Education Sciences. MT

 Record created 2018-09-18, last modified 2022-10-22



   Favorit i Compartir