Dialogue interpreting in multi-party encounters : two examples from educational settings
Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Pompeu Fabra)

Fecha: 2015
Resumen: This article examines two multi-party encounters involving dialogue interpreting. Participant observation was conducted in these mediated interactions between service providers and Chinese users. The analysis of field notes and transcripts reveals some challenges these complex situations can pose for the interpreter: translating, coordinating turn-taking, and managing exchanges that include both adults and children, or even bilingual participants. The conclusions discuss how the interpreter can ensure an equal balance of power among the participants.
Ayudas: Ministerio de Economía y Competitividad FFI2014-55029-R
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: The Interpreters' Newsletter, Vol. 20 (2015) , p. 107-121, ISSN 2421-714X

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10077/11855


15 p, 219.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Artes y humanidades > MIRAS (Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2018-09-24, última modificación el 2023-03-19



   Favorit i Compartir