Dialogue interpreting in multi-party encounters : two examples from educational settings
Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Pompeu Fabra)

Data: 2015
Resum: This article examines two multi-party encounters involving dialogue interpreting. Participant observation was conducted in these mediated interactions between service providers and Chinese users. The analysis of field notes and transcripts reveals some challenges these complex situations can pose for the interpreter: translating, coordinating turn-taking, and managing exchanges that include both adults and children, or even bilingual participants. The conclusions discuss how the interpreter can ensure an equal balance of power among the participants.
Ajuts: Ministerio de Economía y Competitividad FFI2014-55029-R
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: The Interpreters' Newsletter, Vol. 20 (2015) , p. 107-121, ISSN 2421-714X

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10077/11855


15 p, 219.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Arts i humanitats > MIRAS (Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2018-09-24, darrera modificació el 2023-03-19



   Favorit i Compartir