Estudio acústico-perceptivo de la coma como marcador sintáctico
Molina García, Adán
Machuca Ayuso, María Jesús, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Date: 2018
Description: 33 pag.
Abstract: Esta investigación se propone a partir de un estudio perceptivo averiguar qué marcador prosódico –la pausa y la inflexión tonal– ayuda al oyente a identificar y determinar una estructura sintáctica concreta: explicativa y especificativa. Los resultados muestran que el hecho de que el hablante oralice estas proposiciones con pausa, aunque no haya inflexión tonal, es suficiente para que el oyente identifique una proposición entre comas, es decir, con una función explicativa. La inflexión, como parámetro aislado, no sirve para la identificación correcta de las proposiciones explicativas. Existe, por tanto, una relación entre la marca fónica que ha utilizado el hablante y la interpretación del oyente para decidir si es una proposición explicativa o especificativa.
Abstract: Aquesta investigació es proposa a partir d'un estudi perceptiu esbrinar quin marcador prosòdic –la pausa i la inflexió tonal– ajuda a l'oïdor a identificar i determinar una estructura sintàctica concreta: explicativa i especificativa. Els resultats mostren que el fet que el parlant oralitzi aquestes proposicions amb pausa, encara que no hi hagi inflexió tonal, és suficient perquè l'oïdor identifiqui una proposició entre comes, és a dir, amb una funció explicativa. La inflexió, com a paràmetre aïllat, no serveix per a la identificació correcta de les proposicions explicatives. Existeix, per tant, una relació entre la marca fònica que ha utilitzat el parlant i la interpretació de l'oïdor per decidir si és una proposició explicativa o especificativa.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Studies: Llengua i literatura espanyoles [2500248]
Study plan: Graduat o Graduada en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Document: bachelorThesis ; Text
Subject: Fonética española ; Lingüística ; Sintaxis ; Prosodia



33 p, 1.2 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters

 Record created 2018-10-05, last modified 2019-02-08



   Favorit i Compartir