Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
The impact of Iranian EFL university students' personality type on their burnout
Roohani, Ali (Shahrekord University (Iran))
Esmaeili, Yeganeh (Shahrekord University (Iran))
Rahimi Domakani, Masoud (Shahrekord University (Iran))

Data: 2018
Resum: Burnout is a three dimensional phenomenon which is categorized as an important social problem. Personality type is also an important factor that may play a role in developing burnout. However, research has focused on job burnout, environmental factors, and their impacts on people and society and there is not much research related to student burnout and the impact of individual factors on student burnout. Thus, this study investigated the impact of EFL students' personality type on their burnout. For data collection, the Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) and Maslach Burnout Inventory-Student Survey (MBI-SS) were given to a sample of 292 Iranian EFL students from several universities. The results indicated that there was a significant difference between extrovert-introvert and sensing-intuition groups in three components of burnout (emotional exhaustion, depersonalization, and personal accomplishment). Moreover, there was a significant difference between the judging-perceiving group in emotional exhaustion and depersonalization dimensions but, there was not a significant difference between them in the personal accomplishment dimension. Besides, there was not any significant difference in the thinking-feeling group in three dimensions of burnout. The findings can give EFL teachers and students the power to predict which students will be more at risk for burnout and help them to prevent burnout.
Resum: El "burnout" (o síndrome d'esgotament professional) és un fenomen tridimensional considerat un problema social important. El tipus de personalitat és un factor important en el desenvolupament de l'esgotament professional. La recerca s'ha centrat en l'esgotament laboral, els factors ambientals i l'impacte que té en les persones i la societat i no hi ha gaire recerca relacionada amb el l'esgotament dels estudiants i l'impacte que hi tenen els factors individuals. Així, aquest estudi explora la influència que el tipus de personalitat d'estudiants d'EFL té en el seu esgotament psicològic. Per a la recopilació de dades, l'indicador de Myers-Briggs (MBTI) i l'enquesta de Maslach (MBI-SS) es van lliurar a una mostra de 292 estudiants d'EFL iranians de diverses universitats. Els resultats indiquen que hi ha una diferència significativa entre grups segons els criteris extravertit/introvertit i sensorial/intuïtiu pel que fa a tres components del "burnout" (esgotament emocional, despersonalització i realització personal). A més, hi ha una diferència significativa pel que fa al grup valoratiu/perceptiu en relació a l'esgotament emocional i les dimensions lligades a la despersonalizació, però no una diferència significativa en aquest grup en la dimensió de la realització personal. A més, no hi ha una diferència significativa en el grup reflexiu/emocional en tres dimensions de burnout. Les troballes poden donar als professors i als estudiants d'EFL la capacitat de predir quins estudiants tindran més risc d'esgotar-se acadèmicament i ajudar-los a prevenir aquesta situació.
Resum: El "burnout" (o "síndrome de agotamiento profesional") es un fenómeno tridimensional considerado un problema social importante. El tipo de personalidad es un factor importante en el desarrollo del agotamiento profesional. La investigación se ha centrado en el agotamiento laboral, los factores ambientales y el impacto que tiene en las personas y la sociedad y no hay mucha investigación relacionada con el agotamiento de los estudiantes y el impacto que tienen los factores individuales. Así, este estudio explora la influencia que el tipo de personalidad de estudiantes de EFL tiene en su agotamiento psicológico. Para la recopilación de datos, el indicador de Myers-Briggs (MBTI) y la encuesta de Maslach (MBI-SS) fueron implementados en una muestra de 292 estudiantes de EFL iraníes de varias universidades. Los resultados indican que hay una diferencia significativa entre grupos según los criterios extrovertido/introvertido y sensorial/intuitivo con respecto a tres componentes del "burnout" (agotamiento emocional, despersonalización y realización personal). Además, hay una diferencia significativa con respecto al grupo valorativo/perceptivo en relación al agotamiento emocional y las dimensiones relacionadas con la despersonalización, pero no hay una diferencia significativa en este grupo en la dimensión de la realización personal. Además, no hay una diferencia significativa en el grupo reflexivo/emocional en tres dimensiones de burnout. Los hallazgos pueden dar a los profesores y los estudiantes de EFL la capacidad de predecir qué estudiantes tendrán más riesgo de agotarse académicamente y ayudarles a prevenir esta situación.
Resum: Le "burnout" (ou "syndrome d'épuisement professionnel") est un phénomène tridimensionnel considéré comme un problème social important. Le type de personnalité est un facteur important dans le développement de l'épuisement professionnel. La recherche s'est concentrée sur l'épuisement dans le monde du travail, les facteurs environnementaux et leur impact sur les individus et la société. Les recherches sur l'épuisement des étudiants et sur l'impact des facteurs individuels sont peu nombreuses. Ainsi, cette étude explore l'influence que le type de personnalité des étudiants d'EFL a sur leur épuisement psychologique. Pour la collecte des données, l'indicateur Myers-Briggs (MBTI) et l'enquête Maslach (MBI-SS) ont été mis en œuvre sur un échantillon de 292 étudiants iraniens d'EFL de différentes universités. Les résultats indiquent qu'il y avait une différence significative entre les groupes selon les critères extravertis/introvertis et sensoriels/intuitifs en ce qui concerne trois composantes de « l'épuisement » (épuisement émotionnel, dépersonnalisation et épanouissement personnel). De plus, il y a une différence significative en ce qui concerne le groupe évaluateur/perceptuel en ce qui concerne l'épuisement émotionnel et les dimensions liées à la dépersonnalisation, mais il n'y a pas de différence significative dans la dimension de l'épanouissement personnel. De plus, il n'y a pas de différence significative dans le groupe réflexif/émotionnel en trois dimensions de l'épuisement professionnel. Les résultats peuvent donner aux enseignants et aux étudiants de l'EFL la capacité de prédire quels élèves risquent le plus d'être épuisés sur le plan scolaire et de les aider à prévenir cette situation.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Burnout ; Personality type ; Academic year of study ; Tipus de personalitat ; Curs acadèmic d'estudi ; Tipo de personalidad ; Curso académico de estudio ; Burnout, type de personnalité, année académique
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 3 (august-september 2018) , p. 87-103 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v11-n3-roohani-esmaeili-rahimi
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/v11-n3-roohani-esmaeili-rahimi
DOI: 10.5565/rev/jtl3.742


17 p, 254.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-10-19, darrera modificació el 2020-08-08



   Favorit i Compartir