Transcription of manuscrits with image processing techniques and gamesourcing
Chen, Jialuo
Fornes Bisquerra, Alicia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Riba Fierrez, Pau, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Transcripción de manuscritos con técnicas de procesamiento de imágenes y gamesourcing
Títol variant: Transcripció de manuscrits amb tècniques de processament d'imatges i gamesourcing
Data: 2018-07-02
Resum: Information inside the historical documents can provide us knowledge about the evolution of the past. In local censuses, there are names that appear the 80% of times. The transcription process could be accelerated doing a massive transcription of frequent names. In this work we propose to use clustering methods and validate them via gamesourcing. The validation is needed because the performance of image processing techniques is still far from satisfactory. Several experiments are performed showing the viability of the massive transcription through clustering methods and the gamesourcing application for validation.
Resum: La información contenida en los documentos históricos puede ayudarnos a comprender el pasado. En los censos locales, hay nombres que aparecen el 80\% de las veces. El proceso de transcripción puede ser acelerado realizando una transcripción masiva d'estos nombres frecuentes. En este trabajo proponemos utilizar métodos de clustering y validarlos con gamesourcing. La validación es necesaria ya que el rendimiento de estas técnicas aun no llegan a ser satisfactorias. Varias pruebas fueron realizados y todas indican la viabilidad de la transcripción masiva con métodos de clustering y validación mediante gamesourcing.
Resum: La informació continguda en els documents històrics ens pot ajudar a comprendre el pasat. En censos locals, hi ha noms que apareixen el 80% dels cops. El procés de transcripció es pot accel·lerar fent una transcripció massiva d'aquests noms freqüents. En aquest treball proposem utilitzar mètodes de clustering i validar-los amb gamesourcing. La validació es necessària ja que el rendiment d'aquestes tècniques encara no arriben a ser satisfactories. Varies proves s'han realitzat i totes indiquen la viabilitat de la transcripció massiva amb mètodes de clustering i validació via gamesourcing.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Computació
Matèria: Crowdsourcing ; Gamesourcing ; Transcripció massiva ; Clustering ; Segmentació ; Label propagation ; K-Means jeràrquic ; Transcripción masiva ; Segmentación ; K-Means jeràrquico ; Massive transcription ; Segmentation ; Hierarchical K-Means



11 p, 47.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2018-10-24, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir