Argumentación matemática : prácticas escritas e interpretaciones
Gamboa Rojas, Genaro de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Additional title: Mathematical reasoning : written and practical interpretations
Date: 2010
Abstract: La práctica de argumentación matemática es parte esencial de la formación de los estudiantes en las distintas etapas escolares y, por tanto, también debe ser tenida en cuenta en la formación de los futuros maestros. En este escrito mostramos datos sobre algunas de las carencias en el conocimiento práctico y teórico de la argumentación matemática en un pequeño grupo de estudiantes de Titulaciones de Magisterio. Estos datos nos llevan a reflexionar sobre las implicaciones que las dificultades de los maestros tienen en el aprendizaje de sus alumnos.
Abstract: The practice of mathematical argumentation is a key component in the students' development during their different school periods. Hence, it needs to be considered in the future teachers' academic development. In this text we draw on data concerning the lack of practical and theoretical knowledge on the notion of mathematical argumentation in a small group of students from a primary teacher education grade. This data leads to further reflection on some of the implications that the teachers' difficulties may have on their students' learning.
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Castellà.
Document: article ; divulgació ; publishedVersion
Subject: Argumentación ; Explicación ; Formación del profesorado ; Prácticas escritas ; Diferencias de interpretación ; Argumentation ; Explanation ; Teacher education ; Written practices ; Differences of interpretation
Published in: Suma. Revista sobre el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas, Núm. 64 (2010) , p. 35-44, ISSN 1130-488X

Adreça alternativa: https://revistasuma.es/revistas/64-junio-2010/argumentacion-matematica-practicas.html


10 p, 144.1 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles
Articles > Dissemination

 Record created 2018-10-29, last modified 2019-03-28



   Favorit i Compartir