Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
María Zambrano : el rostre d'Europa i la "noche oscura de lo humano"
Balsach, Maria-Josep (Universitat de Girona)

Títol variant: María Zambrano : Europe's Face and the "Dark Night of the Human"
Títol variant: María Zambrano : el rostro de Europa y la "noche oscura de lo humano"
Data: 2018
Resum: En aquest article s'analitza la importància de l'assaig de María Zambrano "La destrucción de las formas" (1944) com a precedent de l'art de l'Informalisme i la seva interpretació de la physis i de la màscara com a elements claus per a la comprensió de l'abstracció europea a partir de la Segona Guerra Mundial. Per a Zambrano, en la "noche oscura de lo humano", el món es converteix, com escriu també T. S. Eliot en Four Quartets, un lloc de solitud i de davallament cap al retrobament de l'home i la possibilitat inèdita de la paraula.
Resum: This article draws attention to the importance of María Zambrano's essay "La destrucción de las formas" (1944) as a precedent for informalist art, and it also analyzes Zambrano's interpretation of the notions of physis and the mask as key elements to the understanding of European abstraction after the Second World War. In the "Dark Night of the Human" Zambrano suggests that the world becomes, as T. S. Eliot also notes in Four Quartets, a lonely place that descends towards a reunion with humanity and the unprecedented possibilities of the word.
Resum: En este artículo se señala la importancia del ensayo de María Zambrano "La destrucción de las formas" (1944) como precedente del arte del Informalismo y se analiza su interpretación de la physis y de la máscara como elementos clave para la comprensión de la abstracción europea a partir de la Segunda Guerra Mundial. Para Zambrano, en la "noche oscura de lo humano", el mundo se convierte, como escribe también T. S. Eliot en Four Quartets, en un lugar de soledad y de caída hacia el reencuentro del hombre y la posibilidad inédita de la palabra.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: María Zambrano ; Destrucció de les formes ; Art europeu del s. XX ; Cubisme ; Informalisme ; Destrucción de las formas ; 20th-century european art ; Cubism ; Informalism ; Trauma ; Arte europeo s. XX ; Cubismo ; Informalismo
Publicat a: Lectora (Barcelona), Núm. 24 (2018) , p. 83-92 (Dossier: Pensar con las filósofas: Europa como conflicto) , ISSN 2013-9470

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Lectora/article/view/343141
DOI: 10.1344/Lectora2018.24.6


10 p, 344.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Lectora
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-12-20, darrera modificació el 2024-06-12



   Favorit i Compartir