Web of Science: 0 citations, Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
La coincidencia entre las notas de prensa y los breves de economía : análisis cuantitativo y cualitativo de dos periódicos españoles
Martínez, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona)
Micó, Josep Lluís (Universitat Ramon Llull)
Pozo, Francesc (Universitat Politècnica de Catalunya)

Additional title: La coincidència entre les notes de premsa i els breus d'economia : anàlisi quantitativa i qualitativa de dos diaris espanyols
Additional title: Coincidences between press releases and economic briefs : quantitative and qualitative analysis of two Spanish newspapers
Date: 2018
Abstract: La presente investigación tiene como objetivo comparar entre las notas de prensa de empresas y organismos públicos y los breves publicados por los medios de comunicación. Con ello se pretende detectar si la nota de prensa es procesada o contrastada antes de ser publicada o si, por el contrario, es difundida tal como llega a la redacción. Lo que se busca, pues, es establecer numéricamente qué porcentaje del breve es coincidente o similar a la nota de prensa. La muestra ha cubierto medio año, el primer semestre de 2014, y se ha escogido El Mundo y La Vanguardia, los diarios de información general de pago en España que cuentan con más breves de empresa como parte fija de una sección («Economía »). Posteriormente, una serie de entrevistas en profundidad (entre 2015 y 2018) ha permitido orientar la interpretación de los datos conseguidos. Metodológicamente, una herramienta específica, DetectPlagiarism, ha servido para cotejar textos a través del comando SimilarityScore. Se han obtenido textos tan similares que son susceptibles de haber sido reproducidos igual o de contener alguna porción de texto que ha sido copiada. En el uso del comando DetectPlagiarism, el umbral de copia por defecto es de 0,35. Pues bien, los índices de similitud entre los breves y las notas de prensa de La Vanguardia y El Mundo tienen un valor medio de 0,41, superior a este umbral.
Abstract: The objective of this research is to compare the press releases of companies and public organizations and the briefs published by the media. With this goal in mind, it is intended to detect if the press release is processed or contrasted before being published, or if, on the contrary, it is disseminated as it arrives at the newsroom. What is sought, then, is to numerically establish what percentage of the briefs are coincident or similar to the press release. The sample has covered half a year, the first semester of 2014, and El Mundo and La Vanguardia have been chosen, the general information paid newspapers in Spain that have the largest number of briefs as a part of a regular section (Economy). Subsequently, a series of in-depth interviews (between 2015 and 2018) has made it possible to guide the interpretation of the data obtained. Methodologically, a specific tool, DetectPlagiarism, has served to collate texts through the SimilarityScore command. So similar texts have been obtained that are likely to have been copied or to contain some portion of the text that has been copied. In the use of the DetectPlagiarism command, the default copy threshold is 0. 35. In this respect, the indexes of similarity between the briefs and the press releases of La Vanguardia and El Mundo have an average value of 0. 41, above this threshold.
Abstract: Aquesta recerca té com a objectiu comparar les notes de premsa d'empreses i organismes públics i els breus publicats pels mitjans de comunicació. Amb això es pretén detectar si la nota de premsa és processada o contrastada abans de ser publicada o si, per contra, és difosa tal com arriba a la redacció. El que es busca, doncs, és establir numèricament quin percentatge del breu és coincident o similar a la nota de premsa. La mostra ha cobert mig any, el primer semestre de 2014, i s'ha escollit El Mundo i La Vanguardia, els diaris d'informació general de pagament a Espanya que tenen més breus d'empresa com a part fixa d'una secció ("Economia"). Posteriorment, una sèrie d'entrevistes en profunditat (entre 2015 i 2018) ha permès orientar la interpretació de les dades aconseguides. Metodològicament, una eina específica, DetectPlagiarism, ha servit per acarar textos mitjançant l'ordre SimilarityScore. S'han obtingut textos tan similars que són susceptibles d'haver estat reproduïts igual o de contenir alguna porció de text que ha estat copiada. Utilitzant l'ordre DetectPlagiarism, el llindar de còpia per defecte és de 0,35. Doncs bé, els índexs de similitud entre els breus i les notes de premsa de La Vanguardia i El Mundo tenen un valor mitjà de 0,41, superior a aquest llindar.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Periodismo ; Géneros ; Plagio ; Economía ; Empresas ; Comunicación empresarial ; Periodisme ; Gèneres ; Plagi ; Economia ; Empreses ; Comunicació empresarial ; Journalism ; Genres ; Plagiarism ; Economics ; Companies ; Business communication
Published in: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 59 (December 2018) , p. 29-50 (Articles) , ISSN 0211-2175

Adreça original: https://analisi.cat/article/view/n59-martinez-mico-pozo
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/347222/438398
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/347222
DOI: 10.5565/rev/analisi.3143


pdf
22 p, 306.4 KB

epub
1890x2717, 1006.5 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Anàlisi
Articles > Research articles

 Record created 2019-01-08, last modified 2019-09-23



   Favorit i Compartir