Google Scholar: citations
An Introduction to Content and Language Integrated Learning (CLIL) for Teachers and Teacher Educators
Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Date: 2019
Abstract: This paper provides a presentation to Content and Language Integrated Learning (CLIL) aimed at any reader who needs a basic understanding of this approach, be they teachers, teacher educators or education stakeholders in general. The article contextualises CLIL within the European Union (EU) policy intended to promote effective plurilingualism for all, offers a rationale for CLIL and warns policy makers and practitioners of certain practices commonly observed in CLIL settings that may undermine its effectiveness.
Abstract: Aquest article aspira a familiaritzar a qualsevol persona interessada - sigui docent, professional de la formació del professorat, o persona amb responsabilitats educatives - amb l' enfocament Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE). L'article situa l'AICLE en el context de la política lingüística de la Unió Europea (UE) encaminada a promoure un plurilingüisme actiu per a tota la ciutadania, presenta alguns principis teòrics que fonamenten aquest enfocament, i adverteix sobre pràctiques observades en aules AICLE que poden amenaçar el seu potencial educatiu.
Abstract: Este artículo aspira a familiarizar a cualquier persona interesada --ya sea docente, profesional de la formación del profesorado,o persona con responsabilidades educativas -con el enfoque Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE). El artículo sitúa el AICLE en el contexto de la políticalingüística de la Unión Europea (UE) a encaminada a promover un plurilingüismo activo para toda la ciudadanía, presenta algunos principios teóricos que fundamentan este enfoque,y advierte sobre prácticas observadas en aulas AICLE que pueden amenazar su potencial educativo.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: CLIL ; Classroom interaction ; Democratic CLIL ; Dual-focused instruction ; Language policy ; Plurilingual education ; Teacher education ; AICLE ; Interacció a l'aula ; AICLE democràtic ; Ensenyament amb doble focalizació ; Política lingüística ; Educació plurilingüe ; Formació del professorat ; Interacción en el aula ; AICLE democrático: enseñanza con doble focalización ; Educación plurilingüe ; Formación del profesorado
Published in: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 7-19 (Articles) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v2-n1-escobar-2
DOI: 10.5565/rev/clil.21


13 p, 652.7 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Articles > Research articles

 Record created 2019-03-12, last modified 2021-10-08



   Favorit i Compartir