Google Scholar: cites
An Innovative, Competency-Based International CLIL Project : Are you brave enough? (International Projects: a space for expanding CLIL Methodologies)
Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament)

Títol variant: Un projecte CLIL internacional, innovador i competencial : Ets prou valent? (Projectes internacionals: un espai per a l'expansió de les metodologies CLIL).
Títol variant: Un proyecto CLIL internacional, innovador y competencial : ¿Eres suficientemente valiente? (Proyectos internacionales: un espacio para la expansión de las metodologías CLIL).
Data: 2018
Resum: One of the educational challenges we need to face in our hyper-connected world is the need for learning in an authentic, international and integrated environment (OECD 2017a). Student international exchanges (both virtual and face-to-face mobility), have become one of the training experiences most appreciated by enterprises. Academic learning, acquired in contexts other than the usual school and university environment is in demand. Plurilingual, intercultural and adaptive knowledge provided by travelling to other societies and cultures is considered useful in the work place. These experiences reproduce integrated and integrative approaches, based on collaborative methodologies and active learning, such as PBL (Project Based Learning), CLIL (Content and Language Integrated Learning), and Problem Solving Based Learning (PSBL). In this article, we propose practical orientations to initiate, carry out and complete quality projects. We also provide elements of reflection for planning, developing and evaluating international education projects, with or without student or teacher mobility.
Resum: Un dels reptes educatius als quals hem enfrontar-nos en el nostre món hiperconnectat és la necessitat d'aprendre en un entorn autèntic, internacional i integrat (OCDE 2017). Els intercanvis internacionals d'estudiants (tant virtuals com presencials) s'han convertit en una de les experiències de capacitació més apreciades per les empreses. L'aprenentatge acadèmic adquirit en contextos diferents a l'entorn habitual de l'escola i la universitat té gran demanda. El coneixement plurilingüe, intercultural i d'adaptació que proporciona viatjar a altres societats i cultures es considera útil en el lloc de treball. Aquestes experiències reprodueixen enfocaments integrats i integradors basats en metodologies col·laboratives i aprenentatge actius, com l’Aprenentatge Basat en Projectes, l'AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera) i l'Aprenentatge Basat en Resolució de Problemes (ABP). En aquest article, proposem orientacions pràctiques per iniciar, dur a terme i completar projectes de qualitat. També proporcionem elements de reflexió per planificar, desenvolupar i avaluar projectes internacionals d'educació, amb o sense mobilitat d'estudiants o docents.
Resum: Uno de los desafíos educativos a los que debemos enfrentarnos en nuestro mundo hiperconectado esla necesidad de aprender en un entorno auténtico, internacional e integrado (OCDE 2017a). Los intercambios internacionales de estudiantes (tanto virtuales como presenciales) se han convertido en una de las experiencias de capacitación más apreciadas por las empresas. El aprendizaje académico adquirido en contextos distintos al entorno habitual de la escuela y la universidad tiene gran demanda. El conocimiento plurilingüe, intercultural y de adaptación que proporciona viajar a otras sociedades y culturas se considera útil en el lugar de trabajo. Estas experiencias reproducen enfoques integrados e integradores basados en metodologías colaborativas y aprendizaje activos, como Aprendizaje Basado en Proyectos, el AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenido y Lengua Extranjera) y el Aprendizaje Basado en Resolución de Problemas (ABP). En este artículo, proponemos orientaciones prácticas para iniciar, llevar a cabo y completar proyectos de calidad. También proporcionamos elementos de reflexión para planificar, desarrollar y evaluar proyectos internacionales de educación, con o sin movilidad de estudiantes o docentes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: International projects ; Erasmus+, ; School planning ; Basic skills ; Project based learning ; Plurilingualism ; CLIL ; AICLE ; Emile ; Projectes internacionals ; Planificació escolar ; Compètencies bàsiques ; Aprenentatge basat en problemes ; Plurilingüisme ; Proyectos internacionales ; Planificación escolar ; Competencias básicas ; Aprendizaje basado en problemas ; Plurilingüismo
Publicat a: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 29-36 (Articles) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v1-n1-lorenzo
DOI: 10.5565/rev/clil.5


8 p, 465.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-03-12, darrera modificació el 2019-03-14



   Favorit i Compartir