Cognitive aspects of problem solving using dictionaries in L2 writing
Kozlova, Inna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Presas, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona)

Date: 2014
Abstract: This article reports on the use of dictionaries for L2 text production purposes by first-year ESP students. Research into dictionary use and cognitive studies of L2 writing are combined in this paper to outline the cognitive dimension of a dictionary consultation. Our objective is to focus on the situation in which an information need occurs, with a freshman ESP student as a specific user in mind.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Dictionaries ; Problem solving ; Cognitive ; L2 writing ; Error correction
Published in: Scripta Manent, Vol. 9, núm. 1 (2014) , p. 2-12, ISSN 1854-2042

Adreça alternativa: http://scriptamanent.sdutsj.edus.si/ScriptaManent/article/view/120


11 p, 484.2 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (scientific output) > Arts and Humanities > Grup de recerca Tradumàtica
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2019-03-27, last modified 2020-08-30



   Favorit i Compartir