Cognitive aspects of problem solving using dictionaries in L2 writing
Kozlova, Inna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Presas, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2014
Resumen: This article reports on the use of dictionaries for L2 text production purposes by first-year ESP students. Research into dictionary use and cognitive studies of L2 writing are combined in this paper to outline the cognitive dimension of a dictionary consultation. Our objective is to focus on the situation in which an information need occurs, with a freshman ESP student as a specific user in mind.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Dictionaries ; Problem solving ; Cognitive ; L2 writing ; Error correction
Publicado en: Scripta Manent, Vol. 9, núm. 1 (2014) , p. 2-12, ISSN 1854-2042

Adreça alternativa: http://scriptamanent.sdutsj.edus.si/ScriptaManent/article/view/120


11 p, 484.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2019-03-27, última modificación el 2019-04-04



   Favorit i Compartir