Avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària : una estratègia de prevenció de l'Abandonament Escolar Prematur a Sabadell
Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA))
Universitat Autònoma de Barcelona. SGR - EMIGRA
Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)

Data: 2018
Resum: Aquest text és l'informe d'avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària dissenyat i implementat per encàrrec de la regidoria d'Acció Social de l'Ajuntament de Sabadell. En concret, es tracta de l'avaluació del desplegament complet del programa durant el curs acadèmic 2017-2018. L'avaluació explora el procés i l'impacte del programa en la vinculació escolar i les aspiracions dels nois i noies mentorats, en la formació i els aprenentatges dels i les estudiants mentors de la UAB, així com en les percepcions i valoracions del professorat i les instàncies institucionals implicades (institut, universitat, ajuntament). L'avaluació s'ha realitzat des d'una perspectiva realista i s'ha contrastat amb les aportacions de la literatura, a partir de la selecció realitzada en l'avaluació de la fase experimental. Els resultats descriuen un procés d'èxit, tot i que també es fa evident la necessitat d'una intervenció sostinguda durant més d'un curs si ha de servir com a estratègia preventiva de l'abandonament escolar prematur (AEP-ATEF). Mostra, també, un model de transferència exemplar de la Universitat a la societat que s'adreça als sectors de població més en risc d'exclusió educativa i social del seu entorn més immediat.
Resum: This text is the assessment report of the Youth Mentoring Programme designed and implemented by the Fundació Autònoma Solidària and commissioned by the department of Social Action of the local council of the city of Sabadell. More specifically, it includes the assessment of the full deployment of the programme in 2017-2018. It explores the process and impact of the programme on the school engagement and the aspirations of the mentee youngsters, on the training and lessons learnt by the mentor students from UAB, as well as on the perceptions and evaluation of the teachers and the institutions involved (high school, university, and local council). The assessment has been carried out from a realist perspective and has been contrasted with the existing literature drawing on the review carried out in the evaluation of the pilot phase. The results show a successful process, although the need for a sustained intervention beyond one school year becomes also clear in order to become an effective tool to prevent ESL. It also describes an exemplary model of social transference from the university to the wider society, especifically addressing the population sectors most at risk of social and education exclusion in the close-by area.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Mentoría juvenil ; AEP-ATEF ; Alumnat en risc d'exclusió ; Centres d'alta complexitat ; Avaluació d'impacte ; Youth mentoring ; ESL-ELET ; Students at risk of exclusion ; Difficult schools ; Impact assessment
Publicat a: EMIGRA working papers, Núm. 137 (2018) , p. 1-48, ISSN 2013-3804



48 p, 340.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > EMIGRA Working Papers
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-04-30, darrera modificació el 2023-11-16



   Favorit i Compartir