Estratègies d'Aprenentatge [102598]
Monereo Font, Carlos
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Learning Strategies
Títol variant: Estrategias de Aprendizaje
Data: 2019-20
Resum: Aquesta assignatura forma part de la menció sobre anàlisi i intervenció psicoeducativa i està pensada per la formació d'un/a professional en aquest àmbit. Davant dels reptes que te l'educació en el Segle XXI (quantitat, caducitat i credibilitat de la informació; flexibilitat comunicativa, autonomia d'aprenentatge, treball en equip, etc. ) és indispensable que els alumnes desenvolupin estratègies d'aprenentatge que els permetin prendre decisions ajustades a cada context per tal d'afrontar i aprendre de manera permanent. 1- Comprendre el concepte d'estratègia d'aprenentatge i d'afrontament davant d'incidents crítics i la seva incidència determinant en la pràctica educativa. 2- Analitzar les principals estratègies que poden afavorir l'aprenentatge de continguts específics dins les diferents àrees curriculars així com la resolució d'incidents i conflictes dins l'aula. 1 3- Conèixer els principals mètodes d'ensenyament estratègic i d'afrontament davant d'incidents crítics a l'aula. 4- Aplicar els coneixements adquirits en l'elaboració i aplicació d'una Guia docent (GD) i una Unitat Didàctica (UD) centrades en les Estratègies d'Aprenentatge, o d'una Pauta per l'anàlisi d'Incidents Crítics (PANIC).
Resum: Esta asignatura forma parte de la mención sobre análisis e intervención psicoeducativa y está pensada para la formación de un / a profesional en este ámbito. Ante los retos que tiene la educación en el Siglo XXI (cantidad, caducidad y credibilidad de la información; flexibilidad comunicativa, autonomía de aprendizaje, trabajo en equipo, etc. ) es indispensable que los alumnos desarrollen estrategias de aprendizaje que les permitan tomar decisiones ajustadas a cada contexto para afrontar y aprender de manera permanente. 1- Comprender el concepto de estrategia de aprendizaje y de afrontamiento ante incidentes críticos y su incidencia determinante en la práctica educativa. 2- Analizar las principales estrategias que pueden favorecer el aprendizaje de contenidos específicos dentro de las diferentes áreas curriculares así como la resolución de incidentes y conflictos en el aula. 1 3- Conocer los principales métodos de enseñanza estratégico y de afrontamiento ante incidentes críticos en el aula. 4- Aplicar los conocimientos adquiridos en la elaboración y aplicación de una Guía docente (GD) y una Unidad Didáctica (UD) centradas en las Estrategias de Aprendizaje, o de una Pauta para el análisis de Incidentes Críticos (PANIC ).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà.
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [954]



Català
7 p, 113.5 KB

Anglès
6 p, 110.7 KB

Castellà
7 p, 111.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-06-21, darrera modificació el 2019-12-05



   Favorit i Compartir