L'espai català de comunicació en l'era digital
Gifreu, Josep (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)

Imprint: Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Abstract: Les tecnologies de la informació en l'era digital configuren un nou entorn vital, el ciberespai, que implica una nova xarxa de relació entre la màquina i l'home, però també el manteniment d'una segona xarxa antropològica, més tradicional, de relació entre l'home i el món. Aquest nou marc obliga els mitjans de comunicació a replantejar-se el seu paper; però també a fer una reflexió més profunda del caràcter públic del ciberespai i de la seva influència en els professos socials i en la formació d'opinió i de coneixement. Finalment, exigeix la reflexió i el disseny d'un espai català que haurà de construir-se a partir de la presència de la llengua catalana i de la implantació de les noves tecnologies al territori amb el suport indubtable de les administracions.
Grants: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 1997/SGR-00423
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 1999/SGR-00109
Note: En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 1997-1999 (Referència de concessió 1997 SGR 00423) i per al període 1999-2001 (Referència de concessió 1999 SGR 00109).
Note: Capítol d'una obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB). L'edició de l'any 2000 va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini d'al-pi telecomunicacions, Gas Natural SDG i el Periódico de Catalunya, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, la Fundació Jaume Bofill i Infoadex.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Document: Capítol de llibre
Subject: Comunicació ; Catalunya ; Espai català de comunicació
Published in: Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 339-345, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/208152


13 p, 1.2 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > InCom-UAB – the Institute of Communication at the Autonomous University of Barcelona (UAB)
Books and collections > Book chapters

 Record created 2019-07-11, last modified 2023-10-30



   Favorit i Compartir