El paper de la mediació en la discussió literària : evolució de les respostes lectores en un context d'alta complexitat
Roca Ferràndiz, Adriana
Manresa Portrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2019
Descripció: 88 p.
Resum: El present treball analitza la intervenció del mediador en dues discussions literàries sobre àlbums il·lustrats en el marc de la Seqüència Didàctica "Fomentem la lectura a partir d'àlbums il·lustrats", implementada aquest curs a l'institut Federica Montseny de Badia del Vallès, un centre educatiu de secundària d'alta complexitat. Concretament, el text posa el focus en la caracterització de la intervenció docent en la discussió literària des del punt de vista de les funcions i la tipologia de preguntes, i la seva incidència en les respostes de l'alumnat. També vol constatar l'evolució de les respostes lectores durant les dues converses literàries sobre Voces en el parque, d'Anthony Browne, i El árbol rojo, de Shaun Tan, dos textos d'una alta densitat i complexitat interpretativa.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original Creative Commons
Llengua: Català.
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació: Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: masterThesis
Matèria: Experiències educatives ; Intervenció educativa -- Educació secundària obligatòria ; Interacció educativa -- Educació secundària obligatòria ; Llibres--Presentacions ; Lectura--Animació ; Debats -- Educació secundària obligatòria ; Discussió -- Educació secundària obligatòria ; Fòrums (Discussió i debat) -- Educació secundària obligatòria ; Comunicació oral ; Aptitud verbal ; Competència comunicativa ; Literatura--Història i crítica -- Educació secundària obligatòria ; Educació secundària obligatòria ; Pedagogia crítica -- Educació secundària obligatòria ; Pensament crític -- Educació secundària obligatòria ; Estudiants -- Condicions socials ; Àlbums il·lustrats -- Crítica i interpretació ; Psicologia

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/358642


Adreça original
88 p, 1.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, Treballs de fi de màster

 Registre creat el 2019-07-16, darrera modificació el 2019-07-30



   Favorit i Compartir