Peer assistance in EFL mixed level groups : Strategies and perceptions
Camps Portet, Marta
Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2019
Descripció: 39 p.
Resum: This study analyses whether students with better command of English help their peers during groupwork. The data was gathered by a student-teacher of English as a Foreign Language (EFL) during the internship in the Official Master's Degree in Teaching, offered by Universitat Autònoma de Barcelona. Four groups of students of 2nd grade of compulsory secondary education from a state school in a locality near Barcelona were video recorded while doing a cooperative learning activity. Several excerpts were transcribed and interpreted through a content analysis of students' interaction as a way of observing the strategies they used to help their peers. A survey was also conducted among fifty students after the activity. The questionnaire contained six closed-ended and two open-ended questions, and it took around five minutes to answer. The former were analysed through descriptive statistics whereas qualitative content analysis was applied to the latter.
Resum: El present estudi analitza si alumnes amb més bon nivell d'anglès ajuden als seus companys durant el treball en grup. Les dades van ser recollides per una professora en pràctiques d'anglès com a llengua estrangera durant les pràctiques del Màster de Formació del Professorat, impartit per la Universitat Autònoma de Barcelona. Es van vídeo enregistrar quatre grups d'alumnes de 2n d'ESO d'un institut públic d'una localitat propera a Barcelona mentre realitzaven una activitat d'aprenentatge cooperatiu. Es van transcriure diversos fragments i es van interpretar a través d'un anàlisi del contingut de la interacció dels alumnes, per tal d'observar les estratègies emprades per ajudar als companys. També es va subministrar una enquesta entre cinquanta alumnes després de l'activitat. El qüestionari contenia sis preguntes tancades i dues d'obertes, i durava uns cinc minuts. Les primers es van analitzar a través d'estadística descriptiva, mentre que per a les últimes es va aplicar un anàlisi qualitatiu del contingut.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Avaluació educativa -- Catalunya ; Educació -- Investigació -- Catalunya ; Aprenentatge -- Treball en equip ; Aprenentatge en equip en educació ; Educació secundària obligatòria ; Interacció educativa ; Treball en equip -- Aspectes socials ; Anglès -- Ensenyament -- Educació secundària obligatòria ; Atenció a la diversitat -- Educació secundària obligatòria



Adreça original
39 p, 813.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2019-07-30, darrera modificació el 2022-09-29



   Favorit i Compartir