Group Work in the English Classroom : Cooperative and Collaborative Learning
Ruiz Rubio, Angel
Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Fecha: 2019
Descripción: 42 p.
Resumen: The aim of this paper is to examine how students manage their roles when they work in groups on a task designed for cooperative (roles assigned) or collaborative (no roles assigned) learning. Apart from these two manners of learning, group work, per se, is also studied in order to observe what it has to offer. A theoretical framework is also needed to contextualise and address these matters. In the theoretical section, the difference between cooperative and collaborative group work and what group work consists of is discussed. For the empirical part of the dissertation, qualitative data has been extracted from field notes and from two recordings of different 1st grade of ESO groups to analyse their roles and management of a task which is used as language support in the teaching unit of the practicum. An action research perspective is adopted to improve teaching methods by observing how the task is carried out by these two different groups.
Resumen: L'objectiu d'aquest estudi és observar com els estudiants gestionen els seus rols quan treballen en grups de manera cooperativa (rols assignats) o col·laborativa (sense rols assignats). A més d'aquestes dues maneres d'aprendre, també s'estudia el treball en grup per observar què pot aportar. S'ha necessitat un marc teòric per contextualitzar i afrontar aquests aspectes. En aquesta secció teòrica, s'ha indagat la diferència entre el treball cooperatiu i col·laboratiu i l'essència del treball en grup. Per la part empírica del estudi, s'ha utilitzat informació qualitativa extreta de les observacions a classe i de dos vídeos de diferents grups d'alumnes per analitzar els seus rols i la seva gestió d'una tasca dissenyada com a suport lingüístic a la seqüència didàctica del pràcticum. Per tant, s'ha adoptat una perspectiva d'investigació-acció per millorar la manera d'ensenyar després d'analitzar com es duu a terme la tasca per aquests dos grups de treball.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès.
Colección: Facultat de Ciències de l'Educació: Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Documento: masterThesis
Materia: Treball en equip -- Educació secundària obligatòria ; Interacció educativa ; Educació secundària obligatòria ; Joc de rols (Psicologia) ; Relacions humanes -- Formació ; Dinàmica de grups ; Intel·ligència social ; Competència comunicativa ; Psicolingüística ; Grups petits ; Comunicació en grups petits ; Aprenentatge actiu ; Estratègies d'aprenentatge ; Psicologia de l'aprenentatge ; Psicologia pedagògica ; Ensenyament -- Mètodes actius ; Educació--Experiències ; Psicologia

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/359734


Adreça original
42 p, 937.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias de la Educación. Trabajos de fin de máster

 Registro creado el 2019-07-30, última modificación el 2019-08-03



   Favorit i Compartir